Wond en korstjes op de borst, wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xNicky_

Wond en korstjes op de borst, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 16:17

hallo,
Sinds een week heeft mirre een wond op haar borst gekregen. Het is niet dat ze zich gestoten heeft, maar ik denk dat ze het eerder heeft opengeschuurd.
Het zijn allemaal kleine schilfertjes en korstjes. Die schilfertjes en korstjes krijgt ze ieder jaar met de zomer.
Ik heb geen idee wat dit is en ik was dit altijd met badedas. Normaal word het nooit meer dan de kleine korstjes en schilfertjes, maar nu dus wel.

De foto's zijn Zondag gemaakt, vandaag had ik nog even gekeken en de wond is al beter geheeld. Toch vraag ik me af waar dan die korstjes elke zomer vandaan komen, in de winter heeft ze dit namelijk niet.

Mischien hebben jullie een idee wat dit is?
Ik heb een paar foto's gemaakt. Voor en na het wassen.

Voor het wassen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en na het wassen(de wond is een beetje gelig door de badedas)

Afbeelding

Afbeelding
wat je hierboven ziet zijn de kleine korstjes die ze elk jaar krijgt.

CM_

Re: Wond en korstjes op de borst, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:18

Misschien van over de draad heen eten?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:18

Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar ik zou zoiets niet wassen met badedas, maar eerder met betadineshampoo. Tis een open wond...

blue_sky

Re: Wond en korstjes op de borst, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:20

Mijn paard heeft het sinds deze week ook. Ik denk dat het opengeschuurd c.q. gebeten is door hem zelf vanwege de jeuk die insectenbeten veroorzaken. Hij staat ook vol bulten.

xNicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 16:23

CM_ schreef:
Misschien van over de draad heen eten?

jaa dat zou best kunnen daar had ik nog niet aan gedacht, daar zal de wond wel van komen, ze staan namelijk aan de dijk en aan de dijkrant staat een ander hek met een draadje prikkeldraad aan de buitenkant van de wei zegmaar, dus als ze over de draad heeneet dan raakt ze dat.
Alleen die kleine wondjes kan ik dan niet plaatsen, want die zitten echt op dr borst en daar is de draad te hoog voor.