Mijn paard is 6 weken geleden geopereerd aan het griffelbeen en voor echo zijn beide achterbenen geschoren. Rechtsachter helemaal (operatiebeen), linksachter alleen achteraan en halverwege (verticaal) het pijpbeen. Nadat na ruim 2 weken het verband eraf was en hij weer in de kudde stond kreeg hij soort verbranding aan zijn niet-geopereerde linker achterbeen. Van de kogel loopt het in een soort v naar boven aan de zijkant van het pijpbeen, aan de binnenkant van het zelfde been zit een ovale plek net boven de kogel en is dus kleiner. Van toen ben ik gaan smeren met zinkzalf (sudocreme). Door de weken heen kwamen er schilferige korsten op. Hiervoor zag het er zo uit:

Nu lijkt het erg op de foto op de rasppagina van de boktwiki
(http://boktimg.nl/w/images/d/d5/Mok.jpg)
En dan het achterste been. Heb nu geen recente foto omdat ik telkens een dikke laag sudocreme smeer dus de plekken zijn niet goed zichtbaar.
Er is bloedonderzoek gedaan om te kijken of z'n lever aangedaan was door fotosensibiliteit maar hier kwam niets uit. De DA die dit onderzoek gedaan heeft is er nu van overtuigd dat het pattern leukocytoclastic vasculitis is, maar ik kan er héél weinig informatie/foto's over vinden om te vergelijken. Omdat mijn paard door de verdoving heen nog z'n been wat optilde durft de DA van de kliniek geen biopt te nemen dus hiervoor zou hij onder narcose moeten, wat zowel zij als ik niet echt zagen zitten. Mogelijke therapie zou zijn hem voor een tijdje op redelijk hoge dosis prednisolon zetten maar ook dat zie ik niet zo zitten zonder diagnose, zitten toch risico's aan vast..
Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen, en/of ervaring hebben met pattern leukocytoclastic vasculitis, misschien dat ik zo een helderder beeld krijg van alles.