Maandagavond heb ik een rustige clubles gereden, stap, draf, galop, niets bijzonders. Na de les moest ik nog 1,5 km rijden naar stal toe, lang teugeltje, ook niets aan de hand.
Aangekomen op stal stap ik af, doe mijn handschoenen uit en zie dat PrinZ ineens ontzettend met zijn linkerachterbeen trekt, tot op buik hoogte. Afgezadeld, gekeken, gevoeld en besloten hem maar even in de bak te zetten... Daar heeft hij gerold. Hij oogde niet ziek oid, liep wat te hinniken, en gras te zoeken maar om de minuut ongeveer trok hij ineens dat been weer ontzettend op. Ook bij het optrekken leek hij geen pijn te hebben, maar meer ongemak omdat hij natuurlijk slecht weg kon stappen.
Ik heb het been afgespoeld met wisselend warm en koud water en heb hem aan de hand laten grazen. Het optrekken van het been herhaalde zich regelmatig. In de tussentijd plaatste hij geen gewicht op dit been.
Na ruim een uur toch maar besloten de da te bellen, die had zoiets nog niet gezien. Zijn temperatuur was normaal. Wel was hij misschien iets geirriteerd op de knie. Hij heeft toen spierverslappers en pijnstillers gehad.
Sinds gistermiddag krijgt hij dagelijks metacam, en nu moet ik even afwachten hoe het eind van de week is.
Gisteren was het al minder, maar nog niet goed.
Verdere info: Paard is 15 jaar oud en heeft soms als hij kort draait (bijv op stal) wel iets (max 30cm. hoog) kramp, maar dat is 2 hooguit 3 seconden.
Ik ben erg benieuwd of iemand dit ook meegemaakt heeft en wat de ervaringen zijn/waren!