Te dik of te dun? Nieuwe reeks op Hippo TV.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LeenC

Te dik of te dun? Nieuwe reeks op Hippo TV.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 14:34

Samen met Pavo gaat Hippo TV de komende 6 maanden een te dik en een te dun paard opvolgen in hun poging om hun ideale gewicht te bereiken. De eerste 'aflevering' staat al online:

http://www.hippotv.tv/video/mijn-paard-pavo-door-dik-en-dun-maand-1

Ik hoop dat ze niet zullen vervallen in alleen reclame (ook al voeder ik zelf al jaren Pavo), maar ook daadwerkelijk nuttige algemene tips zullen geven voor beide gevallen.

merel_may

Re: Te dik of te dun? Nieuwe reeks op Hippo TV.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:38

zodra ik tijd heb ga ik kijken

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:50

interessant, ik ga dit volgen :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:07

Ik ga dit zeker ook volgen :j

Hoewel ik het geen schokkende gevallen vind, ik had het nog interessanter gevonden als er echt een enorm dik paard en een gratenpakhuis zou staan, maar alsnog, ik ben zeer benieuwd naar het klinische beeld en de onderzoeken van deze 2 paarden :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:02

nou ja,het is van pavo en dan ga ik er dus wel vanuit dat ze pavo producten gaan voeren.

wel jammer dat je nu in deze video al dieren ziet die al redelijk goed op gewicht zijn?
of ik heb net goed opgelet dat ze terug gaan blikken op hoe ze het hebben gedaan vanaf het moment zelf dat ze te dik of te dun waren?
ik heb er nog wel een staan die momenteel véél te dik is,die mogen ze ook wel gaan volgen :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:05

Interessant al vindt ik eigenlijk wel jammer dat de paarden niet echt super dik of super dun zijn. Het dikke paard is zeker wel te dik maar er zijn er een hoop die nog veel vetter zijn lijkt me persoonlijk ook beter te volgen zeker als het gaat om gezondheid zou je dat verschil beter kunnen zien.
Het dunne paard is zeker aan de dunne kant maar vindt ik eigenlijk ook niet zo schokkend zeker op afstand zie ik niet echt ribben ik vindt het paard eerder het gebrek aan spieren erger wat natuurlijk een combinatie is zonder "vet" geen spieren.Zeker het magere paard is niet geheel eerlijk vindt ik want het paard is volgens de eigenaren pas medio maart aangeschaft en volgens hun zeggen nog slechter aan toe en erg verwaarloosd een paard zou dan ook niet direct binnen 3 maand op goed gewicht zijn daar gaat wel wat meer tijd in zitten. Dus eigenlijk wel jammer want eigenlijk had ik iets meer gehoopt op een mager paard dat gewoon heel moeilijk aankomt en niet een paard wat net in verwaarloosde staat is aangekocht. Dat is toch niet het typische hoe houdt ik me paard op gewicht.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-05-12 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:15

ben nu even op de tv aan het kijken, maar het zijn niet zo'n extreme gevalletjes :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:18

ze laten wel wat foto's van het magere dier hoe die eerst was,en die is wel echt mager hoor :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:40

Was mager, als je ziet wat ze in die korte tijd al bereikt hebben ziet die merrie er best wel goed uit. Vind de voorbeeld ook een beetje jammer eigenlijk, dat te dikke paard heeft wel flink wat vet zitten, maar ik heb toch veel dikkere paarden gezien dan dat. Dus zoals hier al gezegd werd, het zou beter zijn als ze paarden hadden gekozen die echt heel veel te dik of te mager zijn en niet goed op gewicht te krijgen zijn. Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een paardje wat altijd erg snel mager wordt, daar heb je dan meer aan als je erachter kunt komen hoe je die netjes op gewicht krijgt en kunt houden. Dit vind ik een beetje makkelijk eigenlijk.

Vind trouwens de opname wel erg sukkelig, met het opmeten van de buikomvang zetten ze 500-nog-wat-cm tegenover 600-nog-wat-cm, maar dat is het gewicht, als je een paard hebt met een buikomvang van 500cm dan loopt ie niet meer rond hoor.
Ben ook wel benieuwd of ze de paarden ook daadwerkelijk gaan wegen zodat ze een exact gewicht hebben.

liesie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:11

het gaat erom dat het herkenbaar is voor mensen met een te dik en te dun paard.
dit zijn paarden die vol in de arbeid staan. zoals het dikke paad. dit paard gaat 2 keer per maand op wedstrijd op m2 niveau en wordt 6 dagen per week fanatiek gereden.
dit paard valt nooit af, ik denk dat dit voor meer mensen herkenbaar is.
ze hadden ook wl een paard kunnen nemen die maar 2 dagen per week gereden wordt en in een volle wei staat met gras,maar de meeste mensen weten dit probleem op te lossen.

het gaat er dus om dat het voor de meeste mensen te gebruiken is omat hun paard net iets te dik of te dun is.

liesie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:12

enn... je moet er ook rekenening mee houden dat deze paarden zich ook wel op moeten hadden geven!
als deze extreme gevallen zich niet op hadden gegeven hadden ze ook niet uitgekozen kunnen worden

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 11:25

Kan me wel vinden bij Liesie55. Als we dus gewoon kleine tips krijgen over hoe de training misschien toch wat veranderd kan worden om bij te komen of af te vallen, hoe het rantsoen misschien beter op andere tijdstippen kan gegeven worden, misschien ook toevoeging van olie voor het te magere paard, verborgen caloriën en hoe ze te mijden of net te gebruiken al naargelang je doel e.d., dan steekt elke eigenaar met een iets te mager / te dik paard er wat van op. Het magere paard vind ik in elk geval behoorlijk onderkomen: in profiel valt het nog mee, maar als ze haar van achter filmen, zie je toch echt wel dat daar redelijk wat kg's bij mogen. En een verwaarloosd dier is niet zomaar 1,2,3 'dik' te voeren, hoor. Daar moet je even voorzichtig zijn als wanneer je een echt dikkertje wil laten afvallen, want spijsverterings- en metabole problemen steken zo de kop op als je zomaar wat begint te voeren / niet te voeren. Bij Amarante heeft het in elk geval bijna een jaar geduurd voor ze echt veranderd was, vacht en manen opnieuw een goede structuur hadden enz. Denk dat ze nog net wat magerder was dan het magere paard in de reeks, maar ze had wel nog iets meer spieren: waarschijnlijk omdat ze ouder was - wel een goede jeugd gehad, maar later te weinig eten voor een behoorlijke zware arbeid.