Vraagje, in stal heb ik een likit hangen met aan 2 zijde een steen.. nu had ik vorige week een nieuwe steen gekocht (wortel) echter lijkt het wel of er al meteen schimmel in zit.. hij doet er ook niks mee,, hier een foto van hoe de steen er uit ziet: https://www.dropbox.com/s/7gnu1sti08woq ... .17.41.jpg
Nu was ik vandaag in de winkel en heb ik een nieuwe gekocht, deze is ook oranje maar heeft de smaak van besjes.. echter wat schept mijn verbazing, ook allemaal groene stukjes erin!.. hier een foto van de steen van vandaag: https://www.dropbox.com/s/b01uhz0vol9ri ... .17.50.jpg
Iemand een idee wat dit kan zijn? Of dit normaal is? Of ofdat ik terug moet naar de winkel..?
Groetjes
petitparis
Geplaatst: 11-05-12 16:05
volgens mij is die verkleuring normaal het witte komt door contact met water en het groene zal zijn omdat je paard met een mond vol gras gaan likken is...
Ik heb zelf nooit lik-its (teveel smaakstoffen etc. naar mijn mening), maar als je het al raar uit de verpakking haalt en het niet vertrouwd zou ik terug gaan naar de leverancier? Wellicht dat deze je kan vertellen of het normaal is en wat het is?
Kayleigh
Geplaatst: 13-05-12 17:21
Dit is gewoon normaal, heeft met zout te maken.
Dagele
Geplaatst: 14-05-12 22:04
PRECIIOUSx schreef:
Dit is gewoon normaal, heeft met zout te maken.
Volgens mij is het idd ook het zout. Je ziet het ook bij producten die wij eten, zoutkristallen.
De kleur van stenen zegt weinig over de inhoud. Verreweg de meeste stenen bestaan voor minstens 99% uit natriumchloride, wat een witte kleur heeft, en de overgebleven 1% aan sporenelementen is niet genoeg om een steen een diepe kleur te geven. De rode kleur van paardenlikstenen is gewoon een kleurstof. Nou hoeft een gekleurde steen op zich geen bezwaar te zijn, als tenminste maar niet wordt gekozen voor die steen omdat hij zo'n fraaie kleur heeft. Je koopt per slot van rekening een voedingsmiddel, geen sierraad.