Ik bellen naar VA. Mocht ik trekzalf op komen halen. Ik dr op gesmeerd, kreeg hij allergische reagtie. Iedereen adviseerde om dit er niet meer op te doen. Dus ik ben verder gegaan met afspuiten van die bobbel en er was verbetering te zien. Dus had goede hoop dat ie weg zou gaan.
Afgelopen 2 dagen was de bobbel ver geslonken en als je niet wist dat dar een bobbel zat, dan zag je het ook niet. Dus ik was gestopt met afspuiten.
Nu kom ik vanmiddag op stal en haal hem uit de wei, zit er echt een bobbel op zijn koker ter grote van een tennisbal.... Ik kijk verder naar boven en voel daar.... Zit er een grote schrijf die loeiwarm is. En ik kon een trap krijgen wanneer ik dr aan zat of er alleen nog maar naar KEEK!
Veearts gebeld en wist ook niet precies wat hij zag. Paard weer spuiten gehad en vaarts zei dat het "uit moet breken". In het gunstigste geval naar buiten en naar binnen uitbreken is zeer ongunstig (bloedvergiftiging ed)....
Ontsteking komt waarschijnlijk van de zaadleider. Dus nog resultaat van de castratie, volgens veearts. Maar duurt dit nou zo lang de genezing?
Nu is mijn vraag: wie van jullie heeft dit ook weleens meegemaakt en wat zijn jullie ervaringen met dit uitbreken ed? Hoe lang duurt het uitbreken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
In 1 keer: Flats en daar gaat de derrie?
Niet alleen ervaringen gevraagd met ontsteking bij de koker, maar over heel het lichaam.
Alvast bedankt