Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Varekaj schreef:Zowel mijn warmbloed als shet doen het, hier staan de paarden op vlas dus geen idee of ze het met stro ook zouden doen.
Ik zie het het vaakste als het hooi echt heel stevig is geperst en in elkaar blijft hangen, dan gaan ze dus zelf schudden om het los te krijgen. Soms lijkt het ook of ze weer wat "uitspugen" of proppen maken, dat blijkt dan vaak voor te vallen als de prop te groot is om goed te kauwen.
DA en TA zijn vlak voor nieuwjaar geweest en alles was piekfijn in orde, ze zijn ook rond en gezond. Schud ik het hooi los voor ze aan de knaag gaan, dan hebben ze het veel minder. maar dan is de boel ook wel sneller op
evasaegerman schreef:mirgino schreef:
Hoi, mijn paard toont exact dit gedrag.
Tandarts al geweest, had tandvleesontsteking dat behandeld werd (maar nu nog steeds, na drie weken zelfde klachten).
Wat was het dan bij jou?
Symbeami schreef:Mijn paard gedraagt zich soms ook zo (precies zoals jij omschrijft) met hooi. Stro weet ik niet omdat ze op koolzaad staat.
Ze deed dit nadat ze aan koliek geopereerd is. Toen ze op de prednison stond was het beduidend minder. Tanden na gekeken, moest wel wat gebeuren, maar verklaarde het schudden niet helemaal omdat ze het nog steeds af en toe doet. Hier ook tot de conclusie gekomen dat het een pollen allergie is. Met voordroog doet ze het niet en het geven van Puur pollen lijkt hier ook te helpen.