Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Solleke_Noah schreef:Ga er maar vanuit: veel kosten. waarschijnlijk moet hij sowieso eerst tandartsbezoek, fatsoenlijk ontwormd, speciaal voer voor oudjes, evt supplementen als hij iets tekort komt (daarvoor evt bloedonderzoek) etc etc. Als je zoiets echt goed wilt aanpakken, geef je meteen meer geld uit dan je op voorhand dacht.
SecretLIN schreef:maar ze zegt ze is bang dat hij snel dood zou liggen en zei ook dat ze er zelf heel weinig nog kwam soms zo 2 maanden niet
Aukelizzy schreef:De kosten kun je natuurlijk zo hoog laten oplopen als je zelf wilt. Je hebt zelf een pony dus kunt de kosten aardig inschatten.Ik vind het altijd erg sneu als dieren op zo'n leeftijd nog "verhandeld" worden. Bij ons op stal staat een 32 jarige dame en op mijn werk een 42 jarige pony die heerlijk van hun pensioen te genieten. Ik hoop dat hij bij jou het plekje krijgt waar hij waardig en met rust zijn laatste dagen kan slijten.. en als dat niet kan hoop ik eerlijk gezegd dat de eigenaresse haar verantwoordelijkheid neemt en het dier in laat slapen. Dit klinkt misschien hard maar soms denk ik dat oude dieren dood beter af zijn dan dat er mee gesleept gaat worden ...
Maar dat is mijn persoonlijke mening en ik weet zeker dat er veel mensen het niet met mij eens zullen zijn.
Bravura schreef:TS, dan hebben ze misschien het beste met hem voor en kunnen ze het ws niet aanzien dat hij toch aftakelt? Tja dat kan. Als ze zelfs mee willen betalen lijkt het daar wel op. Het is maar of ze eea kunnen bekostigen en wat ze er voor over hebben. Wat is de reden precies waarom ze de pony nu dan weg besluiten te doen? En wat is reëel qua kostenvergoeding? Wordt het paard jouw eigendom of blijft het hun eigendom? Waar kader je de kosten af, voer ed, of dierenartskosten? Lastig om dat zo aan te geven wat reëel is als ze toch mee willen betalen. Ze gunnen hem kennelijk een goede oude dag, en hebben hun reden dus om hem weg te doen (en ja, daar had ik niet eens aan gedacht, dat kan evt ook om emotionele redenen zijn).
eEen opvang neemt dieren op tegen een (eenmalige) onkostenvergoeding, of juist gewoon omdat het dier opvang nodig heeft (dus geen opvangkosten door eigenaar te betalen)?
GamblersCup schreef:Gewoon de kosten, punt. Het "niet meer aankunnen" "bang om dood te vinden" is geen reden om iemand anders met de kosten van je pony op te zadelen. Geef het dier een goed plekje, bereken de kosten door (eet denk ik ook gewoon nog hooi, hoefsmid, da kosten, voerkosten) en ik denk dat die ongeveer gelijk zijn aan je andere pony?
Als ze niet willen betalen, kunnen ze het dier beter in laten slapen.