Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ambrose Bierce zei reeds: 'The quack is a murderer without a license to kill.
anneliesdj schreef:Alles waar je wel voor betaald maar wat niet werkt.
Kentaro schreef:Dan bedoel ik niet gelijk 500,00 hoor, maar stel je loopt al weet niet hoe lang met een probleem. In het reguliere kom je gewoon niet verder. Dan komt er iemand met iets (van bijvoorbeeld koperen pijpjes in elkaar gezet, om maar iets te noemen) en doordat je er zo in geloofd, ben je van je klacht af. Voor mij zou het dan het geld 100x waard zijn!
anneliesdj schreef:Voordat je bij dergelijke alternatieve geneeswijzen aankomt (de naam zegt het al) heb je al een heel traject doorlopen.
Je gaat toch niet bij klachten zo'n genezer bellen, je begint bij je HA, die stuurt je evt. door naar een ziekenhuis je of je krijgt medicatie en pas wanneer herhaalde medicatie niet helpt kom je bij een alternatieve genezer.
Kentaro schreef:Als ik dusdanig ergens in geloof (en dan bedoel ik dus niet het innemen van pillen/drankjes, want dat is een heel ander verhaal), waardoor mijn lichaam net het zetje krijgt om zich te herstellen, dan kan daar toch niets verkeerds aan zijn!?
Bandida schreef:anneliesdj schreef:Voordat je bij dergelijke alternatieve geneeswijzen aankomt (de naam zegt het al) heb je al een heel traject doorlopen.
Je gaat toch niet bij klachten zo'n genezer bellen, je begint bij je HA, die stuurt je evt. door naar een ziekenhuis je of je krijgt medicatie en pas wanneer herhaalde medicatie niet helpt kom je bij een alternatieve genezer.
En je verwacht dan eerlijk dat die alternatieve genezer met een niet-bewezen (want anders was het gewoon geneeskunde) methode dat probleem dat de wetenschap niet kon oplossen wel oplost?
Ik kan zo niet meteen iets bedenken, maar volgens mij werkt dat alleen met sterk psychosomatische kwalen. Met de kankerpatiënt die ik noemde gaat het alvast niet werken.
Ha toch wel, met iets als migraine bijvoorbeeld, denk ik dat je nog wel succes zou kunnen hebben. Als de trigger bv stress of angst is, en de alternatieve genezer slaagt er beter in dat weg te nemen als een gewone dokter. Door gesprek, aandacht voor de patiënt, begeleiding.. dingen die al eens ontbreken in de reguliere geneeskunde, niet door het plastic bolletje dus.
anneliesdj schreef:En met alternatief bedoel ik niet alleen handopleggers of magneetbedeltjes maar ook homeopathie en alles wat er tussenin zit.
Het is gewoon een feit dat een HA of ziekenhuis ook niet altijd kan vinden wat er mis is en dat ook handopleggers mensen genezen.