Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(het is geen mens
).
) kans op beschadiging kans op ruzie (hij wil erop als merrie niet goes staat zij trapt hij plat... Of andersom). En dan nog dat regelmatig gebortel van hoeven op die rug.... Mallow schreef:En zou het kunnen dat mijn merrie 'spontaan' hengstig wordt van de ruinen, of zou dit eigenlijk echt maar 1 keer in de maand kunnen en is de cyclus van mijn merrie gewoon heel onregelmatig.
. Ik weet niet of dat bij jullie ruin(en) wel lukt? Als ze hem wel penetreerbaar hard kunnen krijgen, zou ik even aan de DA/VA vragen of dat kan bij een ruin of dat er dan een grote kans op klophengst is. Ik lees regelmatig op bokt over penetreren en baarmoederontsteking etc, maar geen enkele ervaring uit eerste hand daarmee. Dat risico zou de DA/VA moeten kunnen inschatten, neem aan dat die erbij worden gehaald bij dat soort problemen en dus kan zeggen hoe vaak dat voorkomt. Merrie + ruin risico dan he, geen merrie die wel eens een hengst ziet/heeft gezien...
?). Ik snap dat er gelijk aan de ruin gedacht wordt, maar het kan dus ook ergens anders vandaan komen...
(is helemaal een "strak" type zeg maar). Maar zeker niet hard genoeg om hem erin te kunnen schuiven.