Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wildgirl schreef:Ik zou haar juist niet op een kort stuk zetten, in kort gras zit meer suiker, mede ook doordat paarden het gras incl wortel uit de grond trekken en daardoor meer suiker binnen krijgen.
Wat wij hier doen is het gras goed lang laten worden, wachten tot het in bloei staat en dan de paarden er pas op.....Ja, daar krijgen ze een grasbuik van maar niks geen klachten met hoefbevangenheid/IR etc
Wildgirl schreef:Hoe is de kwaliteit van jullie land TS? Heb je iets te zeggen over bijv bemesten etc? Dat zou ik nl dit jaar niet doen....
Ninx schreef:Wildgirl schreef:Ik zou haar juist niet op een kort stuk zetten, in kort gras zit meer suiker, mede ook doordat paarden het gras incl wortel uit de grond trekken en daardoor meer suiker binnen krijgen.
Wat wij hier doen is het gras goed lang laten worden, wachten tot het in bloei staat en dan de paarden er pas op.....Ja, daar krijgen ze een grasbuik van maar niks geen klachten met hoefbevangenheid/IR etc
Mee eens, maar wanneer opstallen 's nachts niet kan zou je een soort paddock moeten creëren... en dan bedoel ik niet 'kort gras', maar gewoon echt 'kaal'....