Supplementen tegelijk voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDesign

Supplementen tegelijk voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 17:51

Mijn bijrijdpony van 22 voeren we sinds afgelopen winter een schepje gelatinaat van Primeval door een klein beetje muesli en warm water gemengd, zodat ze mooi soepel blijft. Maar normaal geef ik haar altijd een theelepel fenegriek tegen hoesten door haar voer of wat muesli heen, maar in de winter was dit niet nodig. Ze hoest namelijk alleen bij stoffig of benauwd weer.

Nu komt de lente er weer aan en ik vraag me af of het verstandig is om deze twee supplementen tegelijk vermengd in het handje muesli te voeren? Of is het beter ze apart te voeren?

MissDesign

Re: Supplementen tegelijk voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:51

Niemand ?

Levita30

Re: Supplementen tegelijk voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:57

Naar mijn idee kunnen deze prima samen! Omdat het 2 heel verschillende producten zijn en ze elkaar niet overlappen.

Als je bijboorbeeld een compleet vitamine mineralen korrel voert, en je geeft er extra een supplement voor de spieren bij (daar zit vaak vitamine E en selenium in) en je zou nog een supplement voeren waar selenium in zit, kan het gevaarlijk worden!

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:32

MissDesign schreef:
Mijn bijrijdpony van 22 voeren we sinds afgelopen winter een schepje gelatinaat van Primeval door een klein beetje muesli en warm water gemengd, zodat ze mooi soepel blijft. Maar normaal geef ik haar altijd een theelepel fenegriek tegen hoesten door haar voer of wat muesli heen, maar in de winter was dit niet nodig. Ze hoest namelijk alleen bij stoffig of benauwd weer.

Nu komt de lente er weer aan en ik vraag me af of het verstandig is om deze twee supplementen tegelijk vermengd in het handje muesli te voeren? Of is het beter ze apart te voeren?

Kan gewoon samen.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:47

Ik schop even dit topic omhoog met een soort zelfde vraag.
Ons paard krijgt magnesium voor de spieren en sinds vandaag ook PUUR maag (na gastrogard medicijnen)
Nu was mijn vraag, kan ik deze supplementen gewoom tegelijk voeren ?
Alvast bedankt !