glucosamine

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dookia

glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:56

Zouden jullie beginnen glucosamine geven aan een ouder wordend paard ook al heeft hij geen tekens van arthrose? Bij honden en mensen word het vaak preventief gegeven.

Zijn er dan ook merken die jullie aanraden?

Martine

Re: glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:09

VSW -> VS

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:34

Het kan zeker geen kwaad. Extra gewrichtssmering voor de gewrichten van een ouder paard kan nooit kwaad. De paarden op de grote sportstallen krijgen vaak ook preventief glucosamine bijgevoerd.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 09:56

Kan je mij ook bepaalde merken aanraden?

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 22:55

vandaag eens even geweest gaan kijken en ik viel beetje achterover van de prijs.
Het was een emmer van 2.5 kg en die kostte 120 euro.

Nu ik dacht meer aan een "snoepje"-achtig iets. Bestaat dit ook?

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 00:44

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:47

ik gebruik hippotrose van hofland geloof ik. is een emmertje, kost zo'n €50,- en je doet er best lang mee ( al is het wel voor een B-pony)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:56

Ik heb zelf een 22 jarige ruin die weer volop in training is. Toen ik hem 3 jaar geleden kocht, was hij oud en stram. Hij zat vast aan alle kanten en bespiering was ver te zoeken. Ik heb Illusion in eerste instantie gekocht om lekkere buitenritten te maken. Maar het rijden ging zo lekker dat we nu, 3 jaar verder, lekker trainen voor tripalons en oefencrossjes.

Om op dit punt te komen is aan de Glucosamine gezet. Ik gebruik deze:
http://www.degroeneos.nl/producten/13.html

In het begin gebruikte ik de voorschreven hoeveelheden. Momenteel gebruik ik het puur voor onderhoud en dus een klein beetje 2x per dag. Doe onderhand al ruim een half jaar met de grote pot en die is nog lang niet leeg. Het spul werkt echt!
Laatst bijgewerkt door Illusion1990 op 29-02-12 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

yvonnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:34

mijn paard is 6 maar wordt intensief getraind.
Daarom geef ik hem iedere dag glucosemine.. Ter voorkoming dat peppy iets gaat bezeren.
Ik laat ook altijd een pot van de dierenarts komen.
Met zuivere glucosemine. hier betaal je natuurlijk wel goef voor.
Maar betere kwaliteit.is er niet.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 09:11

Van welk merk is die dan Yvonnel?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:25

yvonnel schreef:
mijn paard is 6 maar wordt intensief getraind.
Daarom geef ik hem iedere dag glucosemine.. Ter voorkoming dat peppy iets gaat bezeren.
Ik laat ook altijd een pot van de dierenarts komen.
Met zuivere glucosemine. hier betaal je natuurlijk wel goef voor.
Maar betere kwaliteit.is er niet.

Enige wat ik wel eens hoor dat glucosamine zijn werking kan verliezen omdat het lichaam gewend raakt aan de toevoeging van glucosamine. Dus er wordt dan wel een periode aangeraden om afentoe te stoppen ermee.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:55

JA! Doen!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:59

Ik gebruik periodes glucosamine van de Groene Os. 1 kilo kost uit mijn hoofd €96,- maar het werkt wel en heb er echt profijt bij gehad! Nu gebruik ik het weer een tijd niet, het gaat nu goed zo en als ik merk dat het weer wat minder gaat kwa bewegen, zoals stijfheid dan ga ik weer een pot halen. Mijn dierenarts zei ook dat het prima was zo en dat het goed is om periodes wel/niet te geven. Nu geef ik al een tijd niks, dus misschien heb ik het nu een tijd niet nodig..en zolang het niet nodig is ga ik het niet geven :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:00

Ik geef mijn merrie Equi-joint (€86 voor 1 kilo) van oktober tot mei ongeveer,
zo krijgt ze in de zomer een rustperiode (geen glucosamine dus).

Ze heeft flinke artrose, maar heeft hier enkel in de winter last van.
Wordt niet meer getraind, enkel zéér af en toe (vorig jaar 1x :D ) nog 5min in de piste rondgestapt onder het zadel.

yvonnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:35

dookia schreef:
Van welk merk is die dan Yvonnel?

Ik zal vanavond even kijken.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:43

Even voor de duidelijkheid, die van mij heeft geen atrose nog, maar omdat ze al wat ouder is wil ik het zo wel onder controle houden :)

yvonnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:39

Mijn glucosemine heet platina.. Mijn paard heeft ook geen artrose.
Maar mijn mening en die van de dierenarts is beter voorkomen als genezen..

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:03

iemand ook ervaring met glycoflex 2 EQ? ik gebruikte de canine versie voor mijn hond, voordeel van de glycoflex is dat ze in pellets voorkomen dus dat je het meer als snoepje kan gebruiken

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:27

Ik heb goede ervaringen met Equi Mobility van Excellent. Een bak van 2kg voor 65 euro en ik doe er 3 maanden mee. Dus als je er niet al te veel geld aan uit wilt geven zou dit misschien wel wat kunnen zijn. Mijn paardje heeft dan wel artrose maar is van onregelmatig naar rad gegaan sinds ik het supplement voer :)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:37

Mijn ervaring is dat de glucosamine van GLOBAL MEDICS laaielichterij is.
Ze vinden het vreselijk om te eten,stinkt naar WC reiniger met super chemische appellucht.
Kost 208,00 voor een emmertje.
En had zeker niet de werking van wat de heren beloofde en garandeerde :n

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:02

cavalettie: Heeft dat dezelfde werking als die van de Groene Os? Aangezien het nogal een prijsverschil is..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:15

Die 2 kan je niet vergelijken. In de groene os glucosamine zit in verhouding echt weinig glucosamine. Wel veel andere stoffen die kennelijk in combi zoveel doen dat het bij veel paarden werkt.
De glucosamine van cavalleti is van makana en is glucosamine HCL.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:09

mijn paard liep 7 jaar terug ook wat stijver. op advies van dap een foto laten maken, hij had klein haakje op gewricht. de ene veearts noemt haakje artrose andere niet.ik heb toen eerst de zuivere variant gegeven van de dap. alleen werd mijn paard hier knetter gek van. is geen verklaring voor gevonden. na veel zoeken ben ik uitgekomen op chondrowelia. van hoba culture. je hoeft hier maar kleine hoeveelheid van te geven.en kost iets van 69 euro per kg. kan ondertussen iets duurder geworden zijn ik bestel namelijk altijd 2kg tegelijk. het belangrijkste is dat je uit gaat zoeken hoveel je van het product moet gaan geven en hoeveel dat dan per gram kost. tevens is het belangrijk dat je kijkt wat er mogelijk nog meer in zit aan vitamines etc het belangrijkst is condroitiene en glucosamine dat moet er in ieder geval in ruime mate in zitten. preventief laat ik mijn paard elke jaar controleren ik heb het nagevraagd bij mijn veearts en hij rade het juist wel aan om het te blijven geven omdat je om deze manier stimuleerd dat het aangemaakt blijft worden. tevens geeft ik aan mijn hond die op leeftijd is en ook stram is wilvital dit werkt super bij hem en is er ook voor paarden. ik wil dit product straks ook zeker bij mijn paard gaan proberen

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:15

Ik gebruik Gluco Horse ; je kan het online bestellen ;www.glucohorse.com ; normaal 29 euro voor een pot van 500gr, hoe meer potten je besteld, hoe goedkoper.
Ik had daarvoor Glucosamine gebruikt van de boerenbond ; na 6 maanden nog totaal geen resultaat.
De glucoHorse is naar het schijnt veel geconcentreerder dan andere merken, en ik moet zeggen dat mijn arthroselijder van 20 jaar oud en al 7 jaar patient, hierdoor veel soepeler loopt : ik heb sinds hij Gluco Horse krijgt niet één ontstekingremmer of pijnstiller moeten geven....

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:22

Ik las or hoorde ergens dat glucosamine wordt beter opgenomen als je het in combinatie met chondroitin en msm (een zwavel compound) geeft. Zoiets slik ik zelf en merk dat mijn schouder veel minder stroef is geworden. Paard krijgt ook de Glucosamine special van Groene Os (preventief) . . . .