Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leetje schreef:Een blokkade kan, maar als het een eczemer is denk ik inderdaad veel meer in teveel afvalstoffen en een disbalans in de organen (met name de lever).
Mijn visie is dat bij eczemers ook de afvalstoffen een hele grote rol spelen. Voeding is er een (grote) van, maar denk ook aan enting, ontworming, medicijngebruik etc.
En daarnaast speelt aan de andere kant natuurlijk een stuk van het lichaam zelf. Aan de ene zijde is er de teveel aan afvalstoffen die er komen. Maar aan de andere kant is er ook het stuk hoe het lichaam daar mee om kan gaan, hoe ver kan het lichaam afvalstoffen afvoeren. Dit is afhankelijk van oa de kwaliteit van de organen, kracht van het immuunsysteem en het zelfherstellend vermogen. Dit is uiteraard een wisselwerking!
Met alleen drainage werk je alleen het teveel aan afvalstoffen weg. Als alleen dat de oorzaak is dan kan dat helpen. En dan is het daarna belangrijk om te zorgen dat er minder afvalstoffen in het lichaam komen.
Echter doe je daarmee nog niks met het lichaam zelf.
merrieveulen schreef:nou onze haf is sinds gisteren dekenloos, en we meenden vandaag alweer te zien dat de haren toch rechtop gaan staan. ik ga dadelijk een drainagekuur bestellen, eens kijken wat dat doet.
Talishe schreef:Een paar ponies die ik ken hadden dat ook. Daar liep toevallig een dierenarts langs en die zei gelijk dat ze luizen hadden en dat die vacht daar heel typerend voor was. Dus wij moesten alles (inclusief stallen, borstels, halsters) wassen met sebacil. 2x met een week tussentijd.
Vaak kan je de neten zelf wel zien zitten als je goed kijkt.