Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marlijntjeh schreef:hij liep altijd al beroerd, heb helaas wel gereden omdat ik de kreupelheid zelf niet kon zien vanaf de pony. Nu overleg gehad met eigenaar en gaat naar kliniek. Ik probeer iedere dag minstens 1 uur achter elkaar te wandelen.. Longeren gaat helaas niet meer.
die van mij heeft 10 maanden rust gehad, geen haar op mn hoofd die er aan dacht over conditie 'op peil te houden'... 
bigone schreef:Dan snap ik niet dat er nu pas goed naar gekeken word, snap dat het jouw pony niet is en dat je nog niet zo ervaren bent maar als hij altijd al beroerd liep dan heb je hem aardig wat pijn bezorgd. Kon je dat nu niet bedenken en dan nu ook nog weer bewegen, laat dat dier met rust tot hij onderzocht is. Poets hem, kroel met hem maar hou op aan jezelf te denken.marlijntjeh schreef:hij liep altijd al beroerd, heb helaas wel gereden omdat ik de kreupelheid zelf niet kon zien vanaf de pony. Nu overleg gehad met eigenaar en gaat naar kliniek. Ik probeer iedere dag minstens 1 uur achter elkaar te wandelen.. Longeren gaat helaas niet meer.
ik denk dat dat is wat bigone probeerd te zeggen. AH_scim schreef:Kleine correctie:
De pony is NIET kreupel. Die pony heeft een verkeerde beenstand waardoor de pony beroerd loopt. Rechte stukken wandelen kan dus geen kwaad. Rechtuit is er weinig aan te merken. Pas in de bochten wordt dat duidelijk.
Daarbij is het een verzorgpony en kan ze zelf niet beslissen om per direct deze naar een kliniek te slepen. Ze heeft er al moeite genoeg mee nu het zo lang duurt.
bigone schreef:En dat je niet alles direct kan laten onderzoeken omdat het een verzorgpony is wil niet zeggen dat je dan geen druk op een eigenaar uit kan oefenen, hij heeft er ook profijt van als je de pony rijdt.