wie weet wat dit paard heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:45

Wanneer heb je voor het laatst zn gebit laten controleren?
Misschien doet het bit en het eten hem gewoon zeer...

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:15

Laat de veearts even kijken. Zou vragen om een bloedonderzoek. Eventueel een extra wormenkuur en vitaminen en mineralenpasta.

laro

Berichten: 62
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:33

Het kan ook te maken hebben met het aanmaken van de wintervacht, dat neemt ook energie.

Jenny10
Berichten: 26
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:34

Op een of andere manier zijn de paarden bij mij op stal deze maand ook allemaal een paar dgaen wat sloom geweest. Het was al snel weer over ij iedereen en wij hebben het maar gehouden op wat last van de verharing of een winterdipje... Gewoon een vitamineshotje en een paar dagen rustig aan!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:26

Hai hai,

Misschien heeft je pony last van haken op zijn kiezen, daar worden ze vaak erg sloom, nukkig van en eten slecht. Als hij schuimt en bellen blaast, of bolltjes hooi achterlaat dan is het zeker het geval. Ik zou het maar ff laten nakijken. Je kan het zelf ook nakijken, of eigenlijk voelen he. Mocht je het niet weten, dan hier een tip: met je hand ga je naar zijn mondhoek, daar zijn geen kiezen(de lagen heet dat), pak je zijn tong en trekt die opzij naar buiten, goed vasthouden hoor. Dan ga je met je vingers goed langs zijn kiezen, binnen en buitenkant, als het scherp aan voelt dan heeft hij haken. Kijk kuit, want ik heb weleens mijn vingers opengehaald aan haken.
Succes, groetjes Kimberley.

udokus
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:09

hoi hier een mogelijke oorzaak
misschien heeft ie last van een lintworm mijn paard was ook zo sloom en at ook niet goed en normaal ontworm ik met furexel ik dacht is wel goed maar de lintwormen krijg je maar met een soort wormiddel weg en dat is equi max kan je bij de boerenbond of dierenarts halen
ik hoop dat ie gauw opknapt