Ik was zonet nog even bij me paardjes, en ik had stukken wortels best wel grote stukken gesneden en museli. Ik zou weggaan en in 1 keer gehoest enzo dus ik daar me pony's bleek dus dat me pony zich had verslikt mogelijk heeft ze weer te gulzig at, maar goed ik heb even gekeken todat het weer wat ophield,dr kwam niks uit dr neus of wat dan ook alleen proeste ze wel wat wortelprut uit,maar verder niks. Ik maak me eigelijk nu wel een beetje zorgen, later toen ik wegging heb ik dr nog een klein handje museli gegeven en dat at ze gewoon op.
Velen van ons: Voer haar geen (stukken) bij de meusli, en voer gewoon eerst wat hooi, is de eerste honger en gulzigheid al weg. Dan kun je nog de meusli gewoon op de grond kieperen op een schoon plekje, mooi plat uitwrijven, dat is de meest natuurlijke houding voro een paard om in te eten, sommigen verslikken zich ook gewoon als ze rustig eten doordat er wortel of appel doorzit, of omdat de voerbak niet op de grond staat. Wij voeren altijd in emmers die we in kisten zetten op de grond, zelf ook 1x meegemaakt bij een vroeger paardje van mij dat ze zich verslikte in wortel uit de voerbak, DA moest komen anders was ze gestikt.
een paard kan zich niet verslikken zoals wij dat doen
elena00
Geplaatst: 23-02-12 19:56
Mijn paardje heeft dat ook gehad! Ik heb de DA gebeld, en die heeft het der uit moeten halen met een slang. Geef hele wortels dan kunnen ze zelf een stuk afbijten.
Verslikken kan heel griezelig zijn! Waarschijnlijk doordat je wortel e.d. in stukken hebt gesneden.. wat natuurlijk heel lief is bedoeld. Maar je kunt ze beter aan een stuk voeren zodat ze er zelf vanaf kunnen happen. Kleinere stukjes kunnen makkelijk een oorzaak van verslikken zijn.