Pony verslikt zich.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Pony verslikt zich.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 21:17

hallo

Ik was zonet nog even bij me paardjes, en ik had stukken wortels best wel grote stukken gesneden en museli. Ik zou weggaan en in 1 keer gehoest enzo dus ik daar me pony's bleek dus dat me pony zich had verslikt mogelijk heeft ze weer te gulzig at, maar goed ik heb even gekeken todat het weer wat ophield,dr kwam niks uit dr neus of wat dan ook alleen proeste ze wel wat wortelprut uit,maar verder niks. Ik maak me eigelijk nu wel een beetje zorgen, later toen ik wegging heb ik dr nog een klein handje museli gegeven en dat at ze gewoon op.

wie heeft die ook mee gemaakt.

freeride

Re: Pony verslikt zich.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:51

Velen van ons:
Voer haar geen (stukken) bij de meusli, en voer gewoon eerst wat hooi, is de eerste honger en gulzigheid al weg.
Dan kun je nog de meusli gewoon op de grond kieperen op een schoon plekje, mooi plat uitwrijven, dat is de meest natuurlijke houding voro een paard om in te eten, sommigen verslikken zich ook gewoon als ze rustig eten doordat er wortel of appel doorzit, of omdat de voerbak niet op de grond staat.
Wij voeren altijd in emmers die we in kisten zetten op de grond, zelf ook 1x meegemaakt bij een vroeger paardje van mij dat ze zich verslikte in wortel uit de voerbak, DA moest komen anders was ze gestikt.

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:49

een paard kan zich niet verslikken zoals wij dat doen

elena00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:56

Mijn paardje heeft dat ook gehad! Ik heb de DA gebeld, en die heeft het der uit moeten halen met een slang.
Geef hele wortels dan kunnen ze zelf een stuk afbijten. :')

wietskewin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:02

Ik had dat probleem ook vaak met een shet bij ons op stal, je kan ze beter een stuk van de wortel laten afbijten.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 17:45

dat ga ik nu ook zeker doen!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:38

Verslikken kan heel griezelig zijn! Waarschijnlijk doordat je wortel e.d. in stukken hebt gesneden.. wat natuurlijk heel lief is bedoeld. Maar je kunt ze beter aan een stuk voeren zodat ze er zelf vanaf kunnen happen. Kleinere stukjes kunnen makkelijk een oorzaak van verslikken zijn.

Succes!

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:42

Wortels in de lengte in 4en snijden :j

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:01

Wortels niet snijden :D:D:D

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:08

TNT schreef:
een paard kan zich niet verslikken zoals wij dat doen

Jawel, een paard kan alleen niet overgeven of iets terug ophoesten, zoals wij dat wel kunnen.

Milouuxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:38

Hoe is het afgelopen? Toevallig net precies hetzelfde meegemaakt met luzerne, mijn vriend gaat zo weer kijken en hoop dat alles goed js