Zaterdag ging ik op oefencross en met losrijden was Camilla ineens wat onregelmatig. Toen ik haar terugzette bleek dat ze niet "wat onregelmatig" was maar dat ze echt pijn had. Toen werd het ook helemaal dik en warm. Voor mij leek het er dus ook op dat ze wel wilde lopen, en daarom probeerde om zo min mogelijk kreupel te lopen.
Thuis was het goed mis, stappen ging amper en het liefst ging ze liggen om zo haar been totaal te ontlasten. Ik heb het toen afgespoten, en gezegd dat ze binnen moest blijven. Ik heb de DA gebelt, het was al best laat en hij zei dat ik hem zondag meteen moest bellen als het nog niet iets verbeterd was. Toen ik zondag even ging checken hoe het met haar pootje was leek het alweer beter. Ze stond iig, ze kon stappen en heb er weer even de slang opgezet. Dacht dat het met wat rust dus wel over zou gaan. Weer een touw om haar staldeur geknoopt (= binnen blijven!!) en maandag weer gaan kijken. Maar mevrouw zat onder de modder, en had haar halster om. Naar haar been gekeken, en het was weer mis. Stappen ging weer amper en ik hoefde het maar met 1 vinger zachtjes aan te raken of ze trok hem al helemaal op. Even naar de staleigenaar gegaan en hij had haar buiten gezet omdat ze helemaal gek werd. Maar afgesproken dat ze nu écht binnen moest blijven. Net dus weer gaan kijken en het is nog steeds hetzelfde als gister.. Hartstikke dik en warm en ze durft er niet op te staan.
Ik baal natuurlijk verschrikkelijk en zou echt niet weten wat het is.
De laatste weken is ze met vlagen een paar dagen kreupel, kan dit daar misschien iets mee te maken hebben?
Er werd me gezegd dat het misschien een peesklap kan zijn?? Maar ik zou het echt niet weten, dus hopelijk kan iemand me vertellen of dat mogelijk is?
En ik vroeg me ook af, wat zouden jullie doen? Het nog even afkijken of gelijk nu de DA bellen. Ze word lichtelijk gestoord in haar stal, kan ik haar wel beweging geven of moet ze écht op rust? Wandelen gaat al amper.. Ze maakt gewoon een héle korte pas met haar been en strompelt echt achter me aan...
Ik zit erg te twijfelen, ik wil natuurlijk het beste voor mijn meisje (dus dat betekend: nu DA bellen) maar mijn ouders vinden dat ik misschien toch nog 1 dagje moet afwachten.... Maar ik weet het niet.