stralen amigo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

migo

stralen amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:31

Hoi Allemaal;

Een vraag, een kwestie, en dringend jullie hulp en ervaring nodig...over de stralen van amigo.
Die zien er uit als vermicelli in een soep...alsof hij 4 uur in bad heeft gelegen...
Vanaf augustus is het mis...re achter rotstraal, volle wei, volle pony! Daarna alle 4 zijn benen rotstraal
Dierenarts 1: rotstraal...droog maken, antibiotica en wachten, blauwsel inspuiten.
Dierenarts 2: naar binnen geslagen Mok, antibiotica een creme en droog houden.
Lab: niets gekke dingen, leverwaarde iets verhoogd, nierwaarde iets verlaagd...lymfe en leuco`s oke.
Dierenarts 3: straalkanker aan alle 4 zijn benen....en mok.behandeling: 500e en misschien na 1 jaar nog niet over??
Hoefsmid: geen straalkanker....bloed niet bij snijden, loopt niet mank is wel kort re achter...geen bloemkoolstructuur....en na half jaar niet erger geworden.
Osteopaat: zit niet vast in zijn lijf...bewegingapp en spieren is prima...hoeven: straalkanker?rotstraal?
Natuurlijke wijze( inge Baan, van Merlia): bacterieen in onderbenen door rotstraal, zooi moet eruit via zijn hoeven, langdurige kwestie...fluco korrels.Vrijdag wordt hij weer "gelezen"...

Nu een half jaar verder is het nog steeds hetzelfde: stralen zijn wit en vochtig...hoefranden gezwollen en in de sokken wel mok( kazige reepjes....) maar weer niet in de kootholte....
Word er een beetje down van dat niemand echt mijn paardje kan genezen...nu heb ik zelf wel een goed buikgevoel bij Inge...zij "leest"amigo en die zegt ook geen straalkanker....niet in laten snijden..hij zat qua energielevel wel goed in zijn lijf....alleen zijn benen.
Verder wandel ik met hem en dat gaat prima...loopt netjes mee

Is het lympfe oedeem? nee geen dikke benen...zwilwrat laat wel zelf los.
Epsm: nee hij eet en loopt en staat te glimmen in de wei...compleet met wintervacht...
EMND: nee hij zweet niet veel en hij ligt ook niet
Cushing: nee hij heeft geen krulletjes en zijn eiwitwaarde is normaal....

Weten jullie nog iets wat ik kan doen?
een tip?
Hebben jullie dit al een keer mee gemaakt....

groetjes
Rachel

Sica
Moderator Over Paarden

Re: stralen amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:42

TI --> MD

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:21

op welke bodembedekking heb je het paard staan? vlas, stro, zaagsel?
van vlas krijg je vaak rotstraal.
hoe loopt het paard op een vlakke ondergrond? en zijn de hoeven warm?
natte/warme hoeven kan ook hoefbevangenheid zijn. gezien het gewicht wat je aangaf en alle 4 de benen
klinkt hier echt naar.
dan zou je hem in een box met nat witzand kunnen zetten totdat het over is

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:36

Ik verplaats dit topic van MD naar BEH.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:38

ik zou er anders een keer naar een kliniek gaan

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:42

Toch denk ik ook aan straalkanker, alleen komt dat meestal niet aan alle vier de hoeven tegelijk voor. Neem anders eens contact op met de gebroeders Van Nassau, misschien kunnen zij je helpen.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:16

wat goed helpt voor rotstraal is trush xx, echt super spul!!! ik was in 2 maanden tijd van mijn paard zijn rotstraal af(tussentijdse bekapping zijn er ook geweest). De koper die in dat spul zit dood de bacterie die rotstraal veroorzaakt. en voor de mok kan je ook groene leem gaan smeren, en om het van binnen uit aan te pakken kan je calendula goudsbloem en kleefkruid geven aan je paard. Mijn andere paard had ernstige mok(heb anderhalf jaar lopen klote ermee, allerlei zalfjes van da geprobeerd en niets hielp) totdat ik ging zoeken op internet en daarop uit kwam. ben het gaan geven en in een half jaar tijd was ze compleet van d'r mok af! je kan het bestellen bij de paardendrogist, maar ik heb het bij een ruitersport winkeltje vandaan in dordrecht.

migo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 00:39

thanks samantha...ga aan de slag.....met goudsbloem/kleefkruid
Heb een meting gehad van Inge en alle waarde`s zijn verbeterd..langzaam gaan we vooruit...vandaag heeft hij heerlijk gespeeld in de sneeuw...