Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Nienke schreef:Dit lijkt me iets om met je dierenarts te bespreken. Die weet het meeste van de aard en ernst van de blessure en in welke mate de pees belast kan worden.
plovesb schreef:mijn paard heef van de zomer ook een pees blessure gehad (hij had zich verstapt in de wei) De dierenarts kon op de foto's niks vinden en op de echo een paar kleine vlekjes. Maar mn paard moest toch wel mooi 4 maanden op rust. Eerste week mocht er ook niet mee gelopen worden hij moest echt op stal rust, daarna alleen het dijkje heen en weer gestapt en zo steeds verder opgebouwd. Na 4 maanden liep hij eindelijk goed en zo zijn we begonnen met het longeren in zand. eerst een paar minuten de ene kant en dan weer de andere kant voornamelijk stappen en zo af en toe een paar rondjes draf. Hiermee kreeg hij natuurlijk aardig zijn conditie weer terug en zijn we begonnen met rijden (gewoon in de bak!) eerst een goede 10min instappen, omdat hii natuurlijk zo lang stil had gestaan. tussen door wat kleine oefeningetjes gedaan en heel langzaam begonnen met draven etc. Niet te vergeten ook weer minimaal 10min uitstappen. Als je gaat rijden doe dan dan niet tussendoor alleen maar draven maar doe het bijv. eerst 2 rondjes stappen en weer een rondje draven etc.
Succes ermee!
Focussed schreef:Ik kan er met m'n verstand niet bij dat dierenartsen geen opbouwschema geven. Snappen ze nou nooit dat klanten dat gewoon fijn vinden, omdat je anders nooit weet waar je aantoe bent..
Ik heb een heel uitgebreid schema van dhr van Toor, zal m straks posten zit nu op mijn telefoon.
Hij is toch wel enigzins de pezengoeroe in Nederland, en gaf ook een ander schema dan mij eigen DA.
(eigen DA gaf bijv 3x 1 minuut draf, en hij 1x 3 min omdat de overgangen veel zwaarder zijn dan in 1 draftempo door draven)