ik heb meerdere paarden thuis, mijn oudste kwpn'er van 20 heeft af en toe last van het voor been. de dierenarts is er bij geweest maar kan niks vinden. als ik regelmatig rijd dan is er niks aan de hand maar als ze 1 week stil staat is ze helemaal stijf en struikeld ze ook soms. ze heeft er geen pijn aan. ik heb ook een osteopaat laten komen dit heeft enigzins geholpen. maar mijn DA is er heel erg op tegen. hij zegt dat je een blokkade niet kan verwijderen in de rug omdat de wervels vast tegen elkaar zitten.
Rust roest, ik zou zo'n "ouwetje" lekker in de benen houden en niet een week stil laten staan. Als ze met voldoende training nog steeds stijf is, kun je er best een osteopaat naar laten kijken.
Tussen de wervels bestaan er gewrichtsvlakken en zijn er verbindingen dmv banden, spieren, pezen. Het zou niet best zijn als de wervels allemaal aan elkaar vast zouden zitten, dan zou er namelijk geen beweging meer mogelijk zijn in de rug ... Overigens kijkt een goede osteopaat verder dan alleen de rug en doet veel meer dan alleen 'simpel' wervels manipuleren.