Nu ben ik benieuwd of echt elke hengst die hengsten tanden heeft? en zoja hebben ze er ook last van?
moet er wat door de tandarts aangedaan worden?
ik hoor het graag van jullie?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xnina schreef:ik heb vandaag ff gekeken maar hij heeft die tanden nog niet eens..
dus daar zal het idd. niet aan liggen en idd. het bit ligt daar ook niet wanneer het hoofdstel omheeft.
Moet mischien maar gewoon de paarden tandarts langs laten komen voor controle.. gewoon maar voor de zekerheid.
Alani schreef:xnina schreef:ik heb vandaag ff gekeken maar hij heeft die tanden nog niet eens..
dus daar zal het idd. niet aan liggen en idd. het bit ligt daar ook niet wanneer het hoofdstel omheeft.
Moet mischien maar gewoon de paarden tandarts langs laten komen voor controle.. gewoon maar voor de zekerheid.
Ik weet niet hoe oud je paard is, maar mogelijk dat hij last heeft van doppen. Ik vind het sowieso belangrijk voordat ik met een paard ga beginnen dat ze eerst gecheckt zijn door de tandarts.
Ik kan je een goede aanraden mocht je er zelf niet een weten. Bij komt altijd Spencer Schuman en die vorige week donderdag mn 3,5 jarige gedaan. Zo relaxed, echt super!
Myca schreef:Nog even los van of de problemen met het bit van de henstentanden zouden kunnen komen, zou ik sowieso elk jaar een paardentandarts naar het gebit laten kijken. Gewoon voor de zekerheid, als er dan iets niet helemaal in orde is kan hij dat bijvijlen voordat je paard er klachten van gaat krijgen.
Over het algemeen hebben alle mannelijke paarden vier hoektanden. Minder dan 28% van de merries hebben hoektanden en dan vaak maar één of twee.
Myca schreef:Nog even los van of de problemen met het bit van de henstentanden zouden kunnen komen, zou ik sowieso elk jaar een paardentandarts naar het gebit laten kijken. Gewoon voor de zekerheid, als er dan iets niet helemaal in orde is kan hij dat bijvijlen voordat je paard er klachten van gaat krijgen.Over het algemeen hebben alle mannelijke paarden vier hoektanden. Minder dan 28% van de merries hebben hoektanden en dan vaak maar één of twee.
Myca schreef: