Mijn eerste paard heb ik nu zo'n 4 a 5 jaar, ze is (waarschijnlijk) nu rond de 18 en heeft hiervoor véél verblijfplaatsen gehad, en is in het wild geboren in Ierland. Ze was altijd sloom in lopen, en dan echt serieus sloom, ik heb nog nooit van mijn leven zo'n sloom paard gezien, probeer dit niet spottend op te nemen
Ze had al een doorgezakte rug, mij werd verteld dat het waarschijnlijk door veulens kwam. Nu heeft ze 2 jaar geleden een veulen gehad, daarna heb ik er nog 1 keer opgezeten en vertoonde ze duidelijk pijn, ben eraf gestapt en er nooit meer opgekropen. De laatste jaren is haar rug steeds erger geworden, het is nu echt gigantisch hol. We gingen eerst meestal 1x in de week voor de kar en dat leek ze haast wel leuk te vinden, mede waarschijnlijk doordat er wat meer ruimte was tussen de ruggenwervels. Hier zijn we nu eigenlijk mee gestopt, ze heeft nooit echt veel plezier gehad in het werken. Als ze genoeg had ging ze gewoon stilstaan, maar ook aan de hand lopen was ze altijd eigenwijs, op gegeven moment wilde ze gewoon niet verder, en dat lukte je dan ook echt niet meer. Als ze zo rondloopt lijkt ze geen last te hebben. Maar waarschijnlijk heeft ze altijd wel last van haar rug gehad denk ik, en nu mijn vraag, zou ze pijn hebben, is hier überhaupt nog wat aan te doen en is dat nog rendabel voor een paard voor zo'n leeftijd? Waarschijnlijk is ze veel ouder, maar niets is zeker
Ik zit een beetje vast, om haar nou naar de DA te trekken en een hoop geld overhoop te halen, maar ik wil haar ook geen pijn laten lijden, als ze dat heeft..
)
is 25 en heeft een doorgezakte rug maar die heeft nergens last van en word 1 x in de week als recreatie gebruikt.