Ik vraag mij af wat andere bokkers voor voediing en supplementen geven aan hun shetlander. En hoeveel ze dan trainen met hun shet...
Mijn merrie van 3,5 jaar: - 2x per dag ruwvoer (in folie gewikkeld gras van goede kwaliteit) - 2x per dag een handje ponybrok van Subli
Van mij krijgt ze elke dag een hééééél klein beetje Nature's Best van Pavo met daar doorheen: - 1,5 schepje NAF Easy Breathing - 1 schepje NAF Kompleet Supplement - 1 schepje NAF Sand-Gard - 1 klein scheutje NAF Levertraan Olie
Als training doe ik de ene dag wandelen en de andere dag longeren. Dit zijn we aan het opbouwen dus wordt het elke maand een paar minuten langer...
uh hooi en af en toe een wortel, net als ik al mijn paarden voer.
MaiNat
Geplaatst: 20-01-12 01:20
Ik zou niet zomaar supplementen bijvoeren hoor N.a.v. een bloedonderzoek kwamen er waardes uit wat ze tekort had, en toen heb ik op advies van de DA gekozen voor deze supplementen. Een shet krijgt sowieso vaak meer teveel van iets binnen dan te weinig Mijn shet van 25 is insulineresistent en krijgt hiervoor Pavo Vitamine E (hier zit ook Magnesium en Selenium in) en elke dag een half schepje Gold Mix (vitaminemix) over een appelmoesje en een handje bix en natuurlijk staat ze op hooi van 3 jaar terug waar niet veel fructaan en dergelijke inzit. Ze moet vanwege haar ziekte heel schraal gehouden worden en veel bewegen om de afvalstoffen kwijt te raken (hiervoor zogen deze supplementen ook voor).Elke dag geef ik haar gemiddeld een uur beweging, voornamelijk wandelen, lange lijnen en longeren. Soms wordt ze ook gereden onder zadel. Als ik wandel of lange lijn is dat vaak een rondje om van z'n 6/7 km in iets meer dan een uur, vaak gaat de terugweg aanzienlijk sneller Tja het blijft een shet natuurlijk!
Tancreda4
Geplaatst: 21-01-12 20:01
Graszaadhooi voornamelijk, een klein plakje gewoon hooi & voordroog. Verder kreeg ze niets, maar vanwege af en toe nu kuur zandweg krijgt ze elke dag een handje Safe & SOund van Dodson & Horrell. En een hand wortelen. Oh en een scheutje lijnzaadolie over de muesli.