Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Reading en Healing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 19:46

Moderatoropmerking:
We hebben gemerkt dat de onderwerpen Reading & Healing de nodige vragen en de discussie oproepen en daarom bieden we jullie de mogelijkheid om in dit topic jullie vragen te stellen en ervaringen met Reading & Healing te delen.
Zodat we dit onderwerp centraal kunnen houden.

Dit topic is ontstaan vanuit een splitsing van dit topic:

dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

We willen jullie wel vragen om de volgende punten in acht te nemen:
* De Boktregels zijn uiteraard ook in dit topic van toepassing
* Er wordt alleen ontopic gereageerd.
* Respecteer elkaars mening en onderbouw je eigen mening.

Healing is doormiddel van communicatie van het paard
healende gedachten sturen. Dat gaat vooral puur om de
energie of geest van een paard te herstellen.
Zoek eens op de naam margrit coates, of lees één van haar boeken, dan kom je er
veel meer over te weten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-12 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Hulk met links toegevoegd/ Titel aangepast

In_Black

Re: dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:53

Wat ik niet begrijp is dit, wat is er in vredesnaam aan de hand, dat sommige mensen denken dat er zoveel dieren zijn die moeten worden "geheald?"

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:00

Jij denkt zeker dat mensen een healer niet een dierenarts moeten laten vervangen?
Daarover ben ik het met je eens, grote wonden of beschadigingen aan het lichaam kan een healer
niet herstellen, kleine misschien wel, maar ik denk dat dat mensen vooral meer aantrekt om het geestelijke gedeelte en omdat ze hun paard er meer door kunnen begrijpen.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:04

Dat klopt, een healer kan nooit een dierenarts vervangen. Dit heb je heel goed opgemerkt.
Verder haal je nu readen en healen door elkaar, volgens mij. Een paard begrijpen is toch geen healen? Maar readen, zoals jullie dat graag noemen?
Ik wil het nut wel eens weten van deze dingen. Zelf kijk ik altijd naar de vacht, of hij goed op kleur is, de ogen, het orenspel, de zuiverheid van de gangen en de eetlust bij de paarden ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:09

Healing(in dit verband) en reading is een vorm van magie, tovenarij.
En ja daar kun je in geloven, of niet natuurlijk.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:16

healers hebben geleerd om met paarden te kunnen communiceren
ik geloof dat iedereen dat leren kan als je er maar in gelooft.
Healers begrijpen paarden juist wel, want ze kunnen gedachten met elkaar
uitwisselen, healende gedachten, healers die hebben veel verstand van energie, chakra's
en zulk soort dingen en kunnen daardoor healende gedachten sturen omdat ze ook verstand
hebben van dingen met energie enzo. Een reader die maakt zijn hoofd leeg kijkt naar een foto
en maakt contact met een paard en stelt een paar vragen waarop het paard antwoord, soms ook niet, maar dat is anders dan healen. Healen is dus vooral het herstellen van energie en geest. Als je kunt healen kun je ook gedachten uitwisselen met het paard, paarden hebben belangrijke boodschappen voor ons en zijn hele mooie spirituele wezens. Jij denkt bij het woordje healen meer aan het lichaam healen, maar dat is dus niet zo. Zo te horen heb je wel een goeie kijk op paarden qua medisch.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:19

Kuggur schreef:
Healing(in dit verband) en reading is een vorm van magie, tovenarij.
En ja daar kun je in geloven, of niet natuurlijk.

Het is niet een vorm van magie of tovenarij, het is iets wat we allemaal kunnen leren.
Een spiritueel vermogen van telephatie wat iedereen heeft.
Zelfs kleine kinderen en baby's, die hebben het nog het meeste.
Zelfs planten en alle andere dieren zijn spiritueel en hebben een groot telepatisch vermogen en zullen
altijd hoger staan dan ons.
En daarbij is het natuurlijk ook nog zo of je erin gelooft of niet.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:23

Ja, dat begrijp ik.
Maar zo zijn echte healers niet en onthoud en echte goeie healer
zal ook nooit zeggen dat je de dierenarts er niet bij moet halen of dat hij of zij
kan doen wat een dierenarts ook doet.
Dat zijn gewoon oplichters en dat maakt het zo ongeloofwaardig.
Maar ik volg gewoon mijn intuitie en geloof erin.
Hahah je snapt het dus niet helemaal aan de laatste zin te zin

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:35

Ik weet niet het verschil tussen healen en of readen maar heb voor de gein eens door twee verschillende mensen onafhankelijk van elkaar mijn paard via een foto laten healen/readen. Bij beide kwam eruit dat het paard last van koude had, omdat het een Ijslander is geloofde ik daar niet in en dacht er eigenlijk verder niet over. Tot een maand geleden, paard stond de hele dag in zijn inloopstal, kwam niet meer in de wei bij zijn vriendjes maar lag of stond op stal wat te sippen, één van mijn stalgenootjes opperde om hem eens een deken aan te doen. En het vreemde is ( ik ben geen liefhebber van dekens bij een paard om doen) dat hij vanaf dat moment weer in de wei staat, zelfs nu met die storm moet ik ze naar binnen roepen. Kortom ik weet niet hoe het werkt maar ik vermoed dat er meer is tussen hemel en aarde en dat sommige personen zeker kunnen readen of healen.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:37

Nee, das waar.
Maar als healer zie je meer.
Je kan zien of een paard zich goed voelt of niet, maar als healer kun je daar veel meer achter zien.
Ik snap jou logische gedachtes wel en mooi dat je paardjes gelukkig en gezond zijn!
Maar healen is gewoon zoiets van waar je open voor moet staan en in moet geloven, ik lees er zelf nu een boek over. Het is zeker aangetoond dat het bestaat, niet door wetenschappers, maar mensen die er ervaringen mee hebben wel. Eigenlijk is het iets wat je eerst moet ervaren voordat je kunt oordelen.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:39

maras schreef:
Ik weet niet het verschil tussen healen en of readen maar heb voor de gein eens door twee verschillende mensen onafhankelijk van elkaar mijn paard via een foto laten healen/readen. Bij beide kwam eruit dat het paard last van koude had, omdat het een Ijslander is geloofde ik daar niet in en dacht er eigenlijk verder niet over. Tot een maand geleden, paard stond de hele dag in zijn inloopstal, kwam niet meer in de wei bij zijn vriendjes maar lag of stond op stal wat te sippen, één van mijn stalgenootjes opperde om hem eens een deken aan te doen. En het vreemde is ( ik ben geen liefhebber van dekens bij een paard om doen) dat hij vanaf dat moment weer in de wei staat, zelfs nu met die storm moet ik ze naar binnen roepen. Kortom ik weet niet hoe het werkt maar ik vermoed dat er meer is tussen hemel en aarde en dat sommige personen zeker kunnen readen of healen.

Dat is er zeker! super dat je paardje het daardoor nu niet meer koud heeft!

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:44

Het is niet moeilijk om aan een paard te zien of ie het koud heeft. Dit had je zelf ook wel kunnen zien ;)

Grietje14, meten is weten en iets is pas een feit wanneer het wetenschappelijk is aangetoond ;)

Fijn dat je er zo in gelooft, hoor! Maar paarden zijn meer geholpen door kennis van beweging, goede en regelmatige training, verhouding arbeid/rust, goed uitgebalanceerd voer, dan met hocus-pocus ;)
Verreweg ontstaan de meeste "problemen" doordat paarden tegenwoordig niet meer goed aan het werk worden gezet ;) Hierdoor lopen ze meer kans op ziektes maar ook op stalgebreken en problemen in de omgang, denk daar nog maar eens goed over na ;)
Zou dat hele readen en healen gedoe zo mirakels goed zijn, dan liepen er op elke trainingsstal en entrainement massa's van die mensen rond.............. tot nu toe heb ik er nog geen enkele gesignaleerd. Wel sporadisch eens een vreemde toverkol bij de Pietjes Particuliertjes die zelf niet zoveel kijk hebben op paarden, maar meer in de professionele sector kom je ze niet tegen.........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:47

Ik zie het net als bij Nostradamus, gooi er wat algemene dingen tegenaan, roep wat extra en wat vage dingen die mensen zelf kunnen invullen en tada, je hebt talent!
Mensen komen bij je die al iets verwachten en zullen dan de 'correcte' dingen onthouden, wat fout was wordt vergeten of zelfs door iemand omgebogen.
Je hebt gewoon een flinke dosis overtuigingskracht nodig en dan kom je er wel :j

Dosis mensenkennis combineren met paardenkennis en je zal een goede zijn! :j

(ik vind alles best, geloof, spiritualiteit, readings, ik kijk er anders tegenaan en ik gun iedereen zijn/haar ding. Maar healings zie ik anders... Daar ben ik huiverig voor. Ik geloof dat het eerder schade op kan leveren dan positieve dingen omdat de mensen die er volledig voor open voor staan snel het advies over zullen nemen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-01-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:52

Waarom die tegenzin tegen healen of readen In_Black ? En nee mijn paard laat niet zien dat hij het koud heeft, hij heeft een dikke wintervacht, staat niet te bibberen en vertelt me ook niet dat hij het koud heeft en toch blijkt nu met deken op dat hij zich daar dus comfortabeler mee voelt.
Ik denk dat een groot gedeelte van de paarden inderdaad goed geholpen zouden zijn door regelmatige training, goed voer etc maar als mensen het prettig vinden om de paarden die al een bijzonder goed leven hebben eens te laten healen dan is daar toch niets mis mee ?
Laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde en als het jouw ding niet is dan mag dat uiteraard maar niet alles hoeft wetenschappelijk aangetoond te worden wil het waarde hebben !

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:54

Dan nog die healer en reader hebben het paard vast niet zien trillen op foto.
Ben het niet eens met dat iets pas een feit is wanneer het wetenschappelijk bewezen is, wetenschap
is een woord om het onbekende/spirituele te onderdrukken.

Natuurlijk zijn paarden daar ook heel goed door geholpen en is dat ook zeker nodig, dat ontken ik niet.
Maar dat betekent nog niet dat paarden heel erg goed geholpen kunnen worden door healing, ik vind dat je dat niet kunt zeggen als je je er niet in verdiept hebt.

Dat wat je zegt klopt wel, maar niet alleen daardoor komen problemen.
Het maakt ook niet uit wat voor problemen, maar bij healing gaat het vooral om geestelijke en wat dat betreft hoeven er niets eens problemen te zijn, healers kunnen ook gewoon gedachten met paarden uitwisselen wat ook heel van voor paard en mens is.
Het gaat niet persé over problemen.

Dat ze niet op elke stal rondlopen is omdat veel mensen er niet in geloven of op een andere manier met paarden omgaan. En vaak hebben mensen op die stallen nog nooit eens van healing gehoord, dus dat is logisch. Het is ook niet zo dat je persé alle problemen met healing op moet lossen.
Nee hoor, dierenartsen en hoefsmeden kunnen net zo goed problemen oplossen, maar healing is ook niet voor wonden etc.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:56

Sorry meiden, ieder zijn eigen geloof natuurlijk, maar zien jullie zelf niet dat jullie in gebakken lucht geloven?
Ik zal me hier verder maar afzijdig van houden en wens jullie nog een fantasievolle discussie :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:56

Grietje14; Is niet waar wat je zegt; wetenschap kan hand in hand gaan met bv geloof. Theologie is immers een wetenschappelijke studie :)

En het is geen feit als iets wetenschappelijk bewezen is, de kern is juist het proberen te ontkrachten wat je denkt. Omdat je dan de tunnelvisie ontloopt :)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:57

vuurneon schreef:
Ik zie het net als bij Nostradamus, gooi er wat algemene dingen tegenaan, roep wat extra en wat vage dingen die mensen zelf kunnen invullen en tada, je hebt talent!
Mensen komen bij je die al iets verwachten en zullen dan de 'correcte' dingen onthouden, wat fout was wordt vergeten of zelfs door iemand omgebogen.
Je hebt gewoon een flinke dosis overtuigingskracht nodig en dan kom je er wel :j

Dosis mensenkennis combineren met paardenkennis en je zal een goede zijn! :j

(ik vind alles best, geloof, spiritualiteit, readings, ik kijk er anders tegenaan en ik gun iedereen zijn/haar ding. Maar healings zie ik anders... Daar ben ik huiverig voor. Ik geloof dat het eerder schade op kan leveren dan positieve dingen omdat de mensen die er volledig voor open voor staan snel het advies over zullen nemen)

Ik denk dat je met je bovenste stuk het een beetje verward met readen, want bij readen kan je sommige dingen namelijk verwarren met je eigen gedachtes. Healing is anders.
Maar dat bovenste wat jij noemt, dan doen dus de bedriegers.

Maakt niet uit dat je er anders tegenaan kijkt, dat kan ik best begrijpen, en eigenlijk zijn het puur bedriegers die schade opleveren, maar echte healers niet.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:58

Maar stel nou dat healen niet bestaat, dan bestaan echte healers toch ook niet?

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:01

Het maakt ook niet uit, laat iedereen maar in zijn eigen waarde, je hoeft niet alles
te geloven. Kan soms wel zonde zijn, maar als je hier niet in gelooft, maak niet uit
doe gewoon lekker je eigen ding en wees gelukkig, maar ik vind persoonlijk dat je wel
wat mist dan.
Ben het verder met maras eens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:02

Maar hoe weet je of je een echte healer hebt? Hoe weet je dat iemand je niet gewoon bedonderd waar je bij staat.

Ik geloof wel dat er echt mensen zijn die niet bewust bedonderen omdat ze zo overtuigd zijn van hun eigen krachten maar hoe realistisch is het? Hoe kritisch kan je er zelf naar kijken?

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het mooi als het een eigenaar rust geeft dat ze goed bezig zijn, of als mensen bidden voor innerlijke rust :j
Maar aan healen zitten risico's voor mij... Ik zou het dan wel klein houden zoals het koude paard. Daar kan je niet veel mee aanrichten natuurlijk. Geen ziektes willen genezen of ondersteunen oid.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-01-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:02

In_Black schreef:
Maar stel nou dat healen niet bestaat, dan bestaan echte healers toch ook niet?

Dan zou het niet bestaan nee, maar ik lees toevallig een boek van een healer en dat wat in mijn boek
staat kun je echt niet allemaal even zomaar verzinnen. Boek paarden spreken van margrit coates, daardoor
weet ik ook al deze informatie.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:05

vuurneon schreef:
Maar hoe weet je of je een echte healer hebt? Hoe weet je dat iemand je niet gewoon bedonderd waar je bij staat.

Ik geloof wel dat er echt mensen zijn die niet bewust bedonderen omdat ze zo overtuigd zijn van hun eigen krachten maar hoe realistisch is het? Hoe kritisch kan je er zelf naar kijken?

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het mooi als het een eigenaar rust geeft dat ze goed bezig zijn, of als mensen bidden voor innerlijke rust :j
Maar aan healen zitten risico's voor mij...

Ik weet niet hoe healers zoals margrit coates al die informatie weten, maar misschien iets om erachter te komen
of diegene een echte healer is, vraag eens informatie over de hoge bron, daar moet een healer wel antwoord op weten.
Het is moeilijk om daar kritisch naar te kijken, want een echt healer weet heel veel over energie dingen enzo, en dat moet
je maar niet weten dat diegene dat moet weten. Dus dat is lastig.
Er zitten wel risico's aan qua wie wel en niet bedonderd ja, vind het ook stom als mensen je daarmee gaan bedonderen.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:10

Hoge bron? Wat is dat, net zoiets als ultraviolet licht? Stond zeker in dat boek? Ik denk zelf dat de schrijfster van dit boek het ook mooi bij elkaar kan verzinnen :D En met succes want in de tegenwoordige paardenwereld lopen er zoveel mensen tegen problemen aan door gebrek aan ervaring, dat deze boeken als warme broodjes over de toonbanken vliegen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:11

Ik vind het erg interessant om die mensen eens echt te onderzoeken :j (niet als spelbreker maar echt oprechte interesse)
Derek heeft destijds ook meegewerkt en dat was een verrassende uitkomst (hij maakte alleen maar fouten op het moment dat hij echt alleen was met de baby en de ouders nooit had gezien. Kinderen vonden hem ook niet allemaal blij met hem. Dus hij communiceerde onbewust met de ouders die op hun beurt daar weer op reageerd ipv communiceren met de kinderen zoals hij dat aanprijst. Daar denk ik bij healen ook aan. Foto is anders natuurlijk ) maar hij was geen oplichter in de zin dat hij echt overtuigd is van zijn gave :j dat verbaasde mij wel!