Omega 3-6-9 olie: Primeval of NAF?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SabSab

Omega 3-6-9 olie: Primeval of NAF?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:22

Ik voer al enige tijd naar tevredenheid de omega 3-6-9 olie van Primeval aan mijn paard (ca. EUR 35 voor 946 ml). Vanwege prijstechnische redenen overweeg ik om over te stappen op deze olie van het merk NAF (ca. EUR 35 voor 5 liter).

Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden: Zijn er verschillen in samenstelling en werking? Is de ene olie beter dan de andere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:27

Ik heb geen ervaring met Primeval, wel met NAF en dat was opzich prima. Groot nadeel vind ik de containertjes waar het in zit, er zit een pompje bij maar dat blijft wat lekken nadat je hem gebruikt hebt. Mijn hele kast werd er vies/vettig van, en het gaf een boel geklieder.
Zelf geef ik nu een mix van zonnebloemolie (gewoon uit de supermarkt) en lijnzaadolie (half/half). Ook dan heb je omega 3-6-9 vertegenwoordigd, en het is ook goedkoper dan die kant en klare verpakkingen.

edit: voor info over de verschillen in samenstelling kan je misschien eens mailen met iemand van www.paardendrogist.nl
Zij verkopen zowel primeval als NAF, en zijn altijd bereid advies te geven :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:29

Ik doe hetzelfde als Blijheid, dat scheelt zoveel in prijs! (ik schrik er eigenlijk van wat Primeval kost...)
Lijnzaadolie bestel ik altijd op http://www.lijnolie.nl, goede kwaliteit, goede service en goedkoper vind je het niet.
Laatst bijgewerkt door Rhys op 05-01-12 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:29

Ik heb dezelfde ervaring met het pompje van NAF. Er vallen altijd nog wat druppels uit. Verder doetmijn pony het er goed op. Ik geef haar de olie omdat ze erg inviel en niet zomaar alles mag eten door hoefbevangenheid in het verleden.

Shareek

Re: Omega 3-6-9 olie: Primeval of NAF?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:32

Ik heb ook de omega 3-6-9 olie van NAF en ik ben er super tevreden over. Alleen het pompje blijft wel na druppen dus als ik hem gebruik laat ik hem nog even buiten mijn kastje staan uitdruppen.

SabSab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:55

Bedankt voor jullie snelle reacties! Eigenlijk dus alleen maar goede ervaringen met NAF of eigen (nog goedkoper) alternatief. Goede tip ook om advies van de Paardendrogist te vragen.

Mocht ik op NAF overstappen houd ik gewoon mijn laatste Primeval doseerflacon die ik dan kan vullen met NAF olie; is het morsprobleem in ieder geval opgelost :D (en voor degenen die dat willen: volgens mij kun je zo'n flacon bij sommige aanbieders ook leeg / los bestellen).

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:35

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:20

VSW-->VS

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:06

Ik vind die van NAF prima, die andere ken ik niet...

Ik geef nu omega 369 mix van Sulbi, dat is in vaste vorm, best handig, geen geknoei meer, en er zit al extra vit E aan toegevoegd wat ze nodig hebben als je veel olie geeft...

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:28

@Nouvel: die Omega 369 mix van Subli, klopt het dat dit te verkrijgen is in zakgoed van 15 kg of ga ik hier helemaal de mist in? :o Ik heb eens gekeken op de site en vindt geen dealers hier in België... Online een verpakking van 15 kg bestellen lijkt me nogal gekkenwerk, niet?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:21

ja volgens mij is het alleen te krijgen in zakken van 15 kg inderdaad...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:23

Omega olie bestellen via Equitmatch scheelt aanzienelijk, hier betaal je rond de 23 euro voor 5 liter, echter zijn de verzendkosten ietsjes hoger

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:41

ja ik heb ze ook wel eens besteld via eqiumatch, maar er was laatst ook een aanbieding bij depaarendrogist dus vanwege de verzendkosten kwam ik op hetzelfde bedrag uit.. :P

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:18

Rhys schreef:
Ik doe hetzelfde als Blijheid, dat scheelt zoveel in prijs! (ik schrik er eigenlijk van wat Primeval kost...)
Lijnzaadolie bestel ik altijd op http://www.lijnolie.nl, goede kwaliteit, goede service en goedkoper vind je het niet.

Dank je wel Rhys, ik was net aan het punt om olie te bestellen, en deze in idd echt een stuk goedkoper dan bij de paarden winkels!

Ik gebruik puur lijnzaad olie. Heb een keer een heel uitgebreide onderzoek naar info gedaan, en lijnzaad olie kwam als het best qua omega 6 /3/ 9 houding uit.