Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 18:33

Bravie hoe gaat het nu??

[MD] paard mest lastig tijdens rijden. Heb topic aangemaakt voor ons gelderse paard dat tijdens het rijden er last van heeft dat hij moet mesten. Hij kreunt vaak ook wel wat met mesten onder zadel. Meedenken is welkom.

Diertjec

Berichten: 4623
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:18

Idd, hoe is het met iedereen en de paarden hier?

Hier af en toe nog klein beetje spanning als er weer minder mest is, paard heeft een paar weken geleden nog een soort koliek gehad (heeft te maken gehad met het insemineren), gelukkig niks ernstigs.

Gisteren is paardlief op 15 dagen drachtig gescand *\%/*
Afbeelding

Volgend jaar mei heb ik van mn kolieker, als het goed verloopt allemaal, een veulen :)

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:04

gefeliciteerd dat zijn de vrolijke berichten.

Bravie
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-03-13
Woonplaats: vlimmeren (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:20

fargo schreef:
Bravie hoe gaat het nu??

[MD] paard mest lastig tijdens rijden. Heb topic aangemaakt voor ons gelderse paard dat tijdens het rijden er last van heeft dat hij moet mesten. Hij kreunt vaak ook wel wat met mesten onder zadel. Meedenken is welkom.


Wij zijn nog altijd aan het sukkelen. Eind januari is ze terug naar de kliniek gegaan en hebben ze de wonde binnenin proper gemaakt. Dit heeft geholpen tegen de ontsteking maar spijtig genoeg is haar buikwand iets verzakt doordat binnenin alles nog niet voldoende genezen was en ze haar harnas hebben uitgedaan. Resultaat...nog een 2 maanden op stal helemaal ingepakt. Ondertussen is haar buikwonde helemaal terug oke maar zie je wel lichtjes de verzakking als je onder haar buik kijkt. Sinds mei staat ze alle dagen terug buiten en dat gaat goed. Door het harnas heeft ze een drukwonde opgelopen met daarna een rugwonde die ik maar niet in orde krijg. Ze kan er juist aan om te krabben en op de een of andere manier krijgt ze die iedere keer terug open. Ondertussen heb ik er al een gepanserd vliegendeken met antibijt op gelegd en leek het een tijdje goed te gaan maar daarstraks was het toch terug naar af. Ik zit dus ook met mn handen in het haar

Wat jouw paard betreft zou ik het ook niet echt weten. Je hebt volgens mij al veel geprobeerd. Mij hadden ze op de kliniek aangeraden om slobber te geven om haar mest voldoende zacht te houden. Ze krijgt nu dus alle dagen all in soup slobber met haar muesli doorheen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:19

Och bravie wat een complicaties. De mijne had ook verzakking van wond na een schrik sprong onder zadel. Bij laatste operatie is dat weer netjes geworden. Wat vervelend ook van wond op de rug hoop dat het snel beter zal gaan.

Bravie
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-03-13
Woonplaats: vlimmeren (Belgie)

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:38

Dankjewel Fargo! We komen er wel...alleen duurt het een beetje langer dan verwacht . Ik hoop voor jou dat je snel een oplossing voor jullie probleem vindt. Leuk om te horen dat jij ook een gelders paard hebt.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 17:54

Bravie schreef:
Dankjewel Fargo! We komen er wel...alleen duurt het een beetje langer dan verwacht . Ik hoop voor jou dat je snel een oplossing voor jullie probleem vindt. Leuk om te horen dat jij ook een gelders paard hebt.


Sterker nog, ik, we hebben er twee!