Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:26

Oh Francis...1 jaar geleden alweer of nog maar pas...dikke knuffel en wat heb ik veel geleerd van jou en die Whizzemans..... _/-\o_
Respect en dank je wel en zeker dat je nog steeds dit topic levend houdt...ik waardeer het en echt je bent topper!!!!!
Knuf en sterkte :(:) :(:) :*

c_alsemgeest

Berichten: 20687
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:25

Sterkte :(:)

Ik haal colosan bij de paardedrogist, grote flessen :+ of soms bij agradi als ze een aanbieding hebben.

Colosan werkt bij uni redelijk goed, ook bij heftige krampen of gas. Bij verstopping of verdraaiing niet. Daarom geef ik het en kijk ik het even aan, vermindert het niet bel ik de VA. Ik heb wel de luxe dat de VA in de buurt zit en er meestal binnen 10min is

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:35

Oh super, dank jullie :)

Sterkte deze dagen Francis, en top dat je het topic nog steeds zo levendig houdt!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 13:41

Je kunt colosan 2 keer geven, je geeft de eerste portie, kijkt het een half uur aan, meestal is het voldoende en laat je het zo. Soms is het echt nog niet goed of bijna goed, dan geef je direct na dat half uur een tweede portie. Vaak zijn ze dan snel klaar binnen het volgende halve uur .. en zo niet dan zie je dat ook gauw genoeg en bel je de DA alsnog, dan hebben ze in ieder geval wat hulp en verlichting tot de DA er is. Heb heel vaak gehad dat aan het einde van 2e halve uur het weer prima in orde was dus dat je het eigenlijk echt even aan moest kijken of DA bellen en vervolgens aangeven als DA er is dat het - eigenlijk al weer in orde is ;-)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:29

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden :o :o die doen me goed.

c_alsemgeest

Berichten: 20687
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:25

Het blijft rot Fargo, ik merk het zelf nog steeds...
In 2009 werd Uni geopereerd en toen hij nog in Utrecht stond moest ik in september mijn merrie Warina in laten slapen en als klap op de vuurpijl hoorde ik eind september dat mijn vader ongeneeslijk ziek was. September blijft daardoor altijd een nare maand. Het slijt absoluut wel, maar het zal altijd een beetje pijn blijven doen.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:42

Veel sterkte deze dagen Fargo.. Blijft idd rot..

Ik heb dat heel erg met de maand mei, straks drie jaar geleden in mei was mijn moeder plotseling overleden, twee jaar geleden in mei hoorde mijn schoonmoeder dat ze borstkanker had en vorig jaar mei Chica geopereerd in Utrecht.. Ik houd daarom mijn hart maar vast voor mei 2015...

c_alsemgeest

Berichten: 20687
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:49

Ja mei is ook een toppertje :') sterfdag van mijn vader, 25 mei is dat ook weer 4 jaar geleden... tijd gaat zo hard.

*mega offtopic* :+

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 22:45

Die dagen zijn altijd moeilijk, of blijven bijzonder, ik probeer er niet teveel in te blijven hangen temeer omdat aantal dagen beetje apart vallen zeg maar. mijn fargo is op verjaardag van mijn zus overleden, onze willy op mijn verjaardag. Mijn vader de dag na de verjaardag van mijn schoonvader..

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:33

Fargo, heel veel sterkte. Ik moet daarnaast wel meteen zeggen dat door jouw topic wij heel veel steun gehad hebben. Daarvoor nog steeds onze dank

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:46

Bij mij op stal gaan de paarden komende vrijdag het land weer op. Ik ben benieuwd. Heb voor de zekerheid maar colosan besteld. Én ik ben heel benieuwd hoe het met d'r been gaat. Afgelopen weken netjes dun gebleven, maar wie weet.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 13:04

Diertjec schreef:
Bij mij op stal gaan de paarden komende vrijdag het land weer op. Ik ben benieuwd. Heb voor de zekerheid maar colosan besteld. Én ik ben heel benieuwd hoe het met d'r been gaat. Afgelopen weken netjes dun gebleven, maar wie weet.


Ik zou lekker ook even Puur probiotica bestellen en dat ter ondersteuning geven, ben ik nu ook aan doen en dan ondersteun je van binnen uit de werking van de darmen. Een schepje per dag, stelt verder weinig voor qua moeite doen. Gaat het om deze vrijdag al of om volgende week?

Gisteren hebben de jongens in ieder geval nergens last van gehad gelukkig van de 4 uur op het land. En wat je evt ook nog zou kunnen overdenken is om elke dag al even kort voor te grazen, dat scheelt vaak ook maar ik weet niet of je die optie hebt..

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 13:05

Zirano schreef:
Fargo, heel veel sterkte. Ik moet daarnaast wel meteen zeggen dat door jouw topic wij heel veel steun gehad hebben. Daarvoor nog steeds onze dank


Dat vind ik heel fijn om te lezen en was ook een van de redenen om het topic te starten om samen kennis te delen en ook om steun aan elkaar te hebben, want het is nog al wat zo'n koliekoperatie om mee te maken.

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:57

Het gaat om deze vrijdag :)
Ik voer d'r nu al tijden speedibeet, is ook pre en probiotisch en ze wordt vrijdag in de gaten gehouden door m'n energetische therapeut. Ben ook al aan de hand aan het grazen, gister een halfuur en vandaag een uurtje :)

Fijn dat ze bij jou nergens last van hebben, houden zo :D

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 19:12

Diertjec schreef:
Het gaat om deze vrijdag :)
Ik voer d'r nu al tijden speedibeet, is ook pre en probiotisch en ze wordt vrijdag in de gaten gehouden door m'n energetische therapeut. Ben ook al aan de hand aan het grazen, gister een halfuur en vandaag een uurtje :)

Fijn dat ze bij jou nergens last van hebben, houden zo :D


Oh dan ben je al goed bezig in de voorbereiding! Mocht je nu toch nog te veel bubbels krijgen, kun je altijd nog aan de probiotica ;-)

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:44

fargo schreef:
Diertjec schreef:
Het gaat om deze vrijdag :)
Ik voer d'r nu al tijden speedibeet, is ook pre en probiotisch en ze wordt vrijdag in de gaten gehouden door m'n energetische therapeut. Ben ook al aan de hand aan het grazen, gister een halfuur en vandaag een uurtje :)

Fijn dat ze bij jou nergens last van hebben, houden zo :D


Oh dan ben je al goed bezig in de voorbereiding! Mocht je nu toch nog te veel bubbels krijgen, kun je altijd nog aan de probiotica ;-)

Ja precies. Ik houd het in ieder geval in de gaten en m'n energetische therapeut ook. Maar ik gok *klopt af* dat het dit jaar allemaal wel goed zal gaan :)

c_alsemgeest

Berichten: 20687
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:03

Grrrr mag ik even schelden |o
a.s. maandag mocht ik eigenlijk terug met United naar de kliniek na 3 maanden stilstaan door een blessure. Trapt dat rampenplan net in de paddock tegen het hek... hele flap huid los dus weer gehecht. We plakken er maar weer twee weken paddockrust aan vast ^)
hij moet twee dagen boxrust, altijd een risico met zijn darmen... maar gelukkig heeft die een grote stal met uitloop waar die wel in mag.

Het resultaat, lijkt heel bloederig maar dat kwam door het hechten en spoelen ;)

Afbeelding

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 23:12

He wat een oekeltje is het toch, vervelend hoor, hopelijk komt hij de eerste paar daagjes weer goed door, het is zo'n volhouder, maar leuk is het niet. Sterkte meis!

De A-tjes hebben vandaag 5 uurtjes gestaan en stonden er lekker fit en vrolijk bij vanavond. Morgen 6 uurtjes, ik heb er wel een goed gevoel bij. Ook door de puur probiotica en de puur plus druppels die ik geef doen ze het prima.

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:25

Beterschap voor United, ziet er inderdaad niet fijn uit :(:)

Leuk dat het goed gaat fargo! Hier ook de puur probiotica besteld :)


Casu is nu al enkele dagen terug in orde, zonder krampen (klopt af op hout), gisteren ook een dik halfuurtje op de weide gestaan!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 08:57

Dat is mooi nieuws dat Casu het ook weer beter doet!
Sterkte met uni vandaag en morgen

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:46

He wat een schuimpie is het ook. Sterkte duimen dat het snel weer over is

c_alsemgeest

Berichten: 20687
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:57

Ja we moeten nu 1 mei terug naar de kliniek ipv 13 april ^)
Dus het duurt allemaal weer wat langer

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:15

Da's inderdaad weer een stukkie langer geduld hebben, niet leuk! Hopen dat Uni zijn benen nu onder controle houdt! Sterkte met volhouden!

c_alsemgeest

Berichten: 20687
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:18

Tsja je zou denken dat hij het een keer leert... dat schoppen tegen een hek of wand pijn opleverd... maar vele hechtingen en krammen in hoofd of benen later lijkt hij er nog niet veel van opgetoken te zijn :')

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:36

De paarden staan bij ons weer op het land, gisteravond zijn ze er weer opgegaan. Alles ging onwijs goed, heel het land doorgecrossed maar uiteindelijk rustig eten. Ik heb Eleane ook gelijk 's nachts laten staan, het was voor mij kiezen tussen 2 kwade; of op het land laten en kans op een koliekaanval door het gras, maar wel meer ruimte voor d'r been. Of op stal waar ze weer droog hooi krijgt, met kans op (slokdarm)verstoppingen en d'r been die kleine bochten moet draaien.
Ik heb gekozen voor het 1e risico, omdat me dat een veel kleinere kans leek.
Vanochtend was ze ook gewoon fit, en wel blij dat ze toch even het land af mocht. Nu staat ze er weer heerlijk op. Ze blijft gelijk dag en nacht staan. Nu gewoon maar goed in de gaten houden, staleigenaar weet ook dat ik colosan in m'n kast heb staan, dus kan dat ook altijd toedienen mocht het nodig zijn :)

Afbeelding

Afbeelding