Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:40

Fargo, helemaal vergeten een update te plaatsen. De pijn in de knie lijkt te komen uit een ontsteking in een gewrichtszakje, ook wel synovitis genoemd. Ze gaan nu a.s. vrijdag ontstekingsremmers in het gewricht spuiten en dan moet ze 4 dagen boxrust en daarna nog 4 weken rust. Dan zou het al hersteld moeten zijn, maar zou kunnen dat ze dan heel misschien nog een keer moet worden ingespoten. Al met al is dit waarschijnlijk wel de minst erge blessure die ze had kunnen hebben, dus misschien hebben we eindelijk een keer een soort van "geluk". Gelukkig niks ernstigs met meniscus of kniebanden ofzo.

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:01

Fijn dat het niks ernstigs is Naath! Scheelt weer stress. En fijn dat het zo op te lossen is :)
Hier gaat het naar omstandigheden goed, we zitten nu op 4 weken en wil over 1,5 week terug. Maandagochtend even de kliniek bellen, het wondje waar ze de buigpees hebben doorgesneden is dikker dan toen het verband eraf ging. Ik weet niet of dat goed of fout is. Been is ook erg warm, maar dat vind ik niet gek met een onderlap en bandage erover hahaha

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:06

Dat is mooi nieuws Naath, dus het lijkt behandelbaar te zijn?! Fijn hoor, dan weer lekker aan de slag daarna waarschijnlijk.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:18

Ja volgens de da 100% kans op goed herstel. Moet het zelf allemaal nog maar zien, want na driekwart jaar is mijn vertrouwen wel helemaal weg, elke keer weer wat nieuws.. Maar hoop dat we 2015 ons jaar weer wordt en we lekker kunnen rijden. 2014 was duidelijk ons jaar niet..

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:27

Aan de andere kant, ze is er nog en er is dus goed uitzicht op herstel, dat is toch belangrijk en goed nieuws!

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:34

Heb je ook helemaal gelijk in hoor! Maar ze is zo goed hersteld van die operatie en dan nu dit weer.. Maar ze is verder zo fanatiek dat ik haar heel graag weer wil oppakken. Al heb ik me er ondertussen echt wel bij neer gelegd dat dat pas weer in het nieuwe jaar wordt. We hebben gewoon ontzettend pech elke keer en hoop dat ze nu weer snel helemaal goed hersteld.

Weet je, als het gewoon duidelijk is dat ze niks meer kan dan heb ik er vrede mee en wordt ze een weidemaatje. Maar ik zie nog zo duidelijk in haar dat ze zich verveelt, dat ik gewoon hoop dat we weer snel iets meer mogen doen..

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:52

Kan ik me helemaal indenken dat je aan de slag wilt hoor, zo te lezen gaat dat goed komen, daar duimen we dan maar voor!! Als ze zo duidelijk nog energie heeft dan denk ik dat vast gaat lukken allemaal. Het wachten is soms gewoon zo lastig he?

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:02

Inderdaad.. Ze is in mei geopereerd en het jaar is alweer bijna om.. Nou ja, die paar weken maakt dan ook niet meer uit.. :)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 17:57

Vandaag is het 3 jaar geleden dat Whizz voor de eerste keer geopereerd werd. Het lijkt nog maar zo kort geleden..

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:09

Jeetje, 3 jaar alweer. altijd lastig zo'n dag. Y;( Sterkte!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 00:23

Ja gister zat ik in de auto en kwam nummer van Oleta Adams langs

Get here (if you can)

you can reach me by rail way
you can reach me by a trail away
You can reach me on an airplane
You can reach me with your mind
You can reach me by caravan, cross the desert like an arab man
I don't care how you get here , get here if you can

I don't care I don't care i need you right here right now
I need you right here right now, right by my side,yeah, yeah,ooh hooh

I don't care how you get here, get here if you can

En ik heb zitten sjanken, omdat dit het gevoel was dat ik had als ik naar hem toe moest, dat hij op me zat te wachten en verwachtte dat ik hem kwam redden en rust kwam brengen ..
Ik heb na de 1e operatie een keer in de file gestaan dat hij heeeel erg gaskoliek had en er slecht aan toe was en dat ik niet bij hem kon komen. Mijn smid belde me toevallig en die schrok van hoe ik klonk, hij dacht dat is goed mis..

En tevens is het het gevoel dat ik nu ergens heb, dat je - ergens - zou willen dat ie terug kon komen hoe dan ook en waar dan ook.. Dus tranen voor mijn mooie, lieve, dappere Whizzeman ...

EDIT Gelukkig heb ik hem vaak kunnen redden ...

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:55

Lieve fargo, ja sommige dagen en dan zo'n nummer,laat die tranen maar stromen hoor,we kunnen niet altijd sterk zijn en wat jij en Whizz samen hadden...
Ik ken het gevoel,konden we ze nog maar even een keer knuffelen en voelen he?

Ik heb mooi gedicht op fb staan,moet jee maar eens kijken.

Sterkte en dikke knuffel van mij :(:) :(:)

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:57

Sorry dat ik op de rest even niet reageer,sta net op punt om weekend weg te gaan...maar wilde even op fargo reageren Y;(

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:16

Dank je wel lieve Sandra, ja dat gedicht heb ik 2 jaar geleden naar een vriendin van stal gestuurd bij het verliezen van haar lieve stoere fjord die ze van jongsaf aan had gehad.
Het was wel even goed om te huilen, het is soms gewoon zo onwerkelijk nog en aan de andere kant is er ook grote rust dat hem niets meer overkomt,

maar waar moet het verdriet dan heen en wanneer kun je dat nog voelen en kwijt..

Rare materie.. XXX

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:05

Nou dat gevoel kan je hier kwijt fargo of bij mij.... :*

Ik snap je,...het is allemaal zo dubbel in gevoel,...de ene kant de rust en vrede voor je dier juist uit liefde, maar aan de andere kant het gemis en toch stukje oneerlijkheid ,ach weet je ik huil gewoon met je mee....en we rapen ons weer op.
En dank je voor je het mooie gedicht bij mij op fb,slik... :*

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 01:49

dank je wel voor het mooie liedje. Het is giga dubbel. Je haalt ze uit hun pijn en hun lijden maar menn wat mis je hun geur hun warmte hun hinnik als je aankomt. Hun warme neus tegen je aan als je zelf verdriet hebt. Sterkte Farga

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:01

Fargo ik krijg de tranen in mijn ogen.. Het is soms allemaal zo oneerlijk.. Je beste maatje is er niet meer en dat is zo verdrietig. En idd de ene keer heb je er meer vrede mee dan de andere keer.. Dikke knuffel voor jou!

Ik ben vrijdag weer met Chica bij de da geweest om haar knie in te spuiten. Vier dagen volledige boxrust en daarna 3,5 week mag ze er elke dag een kwartiertje uit. Hopelijk gedraagt ze zich dan fatsoenlijk, anders kon ik bij de da wat ophalen om haar wat rustiger te houden met lopen. Duurt nog even maar 7 januari weer controle en ga zo duimen dat we dan weer wat mogen doen....

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 11:39

Dank jullie wel voor jullie lieve berichten. Inderdaad meestal gaat het wel, maar soms..

Wat een raar onrustig weer is het de laatste tijd ook weer, best veel wind en regen. Jullie paardjes verder allemaal rustig gebleven?

Fijn dat je weer een stapje verder bent met Chica, dus nu afwachten hoe het aanslaat begrijp ik?

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:44

Soms baal je gewoon even vanalles Fargo en dat zijn dan momenten dat het gemis net even wat meer is en dat je gewoon even alles eruit moet janken.

Ja nu afwachten inderdaad. Als het 7 janauri nog niet voldoende verbeterd is, krijgt ze nog een spuit en nog weer 4 weken rust. Maar in principe zal ze wel weer herstellen.

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:55

Fargo, mooi liedje! Nog een dikke knuffel, ooit zal het gemis minder worden, maar het zal nooit helemaal weggaan. :*

Het weer is inderdaad raar, ik merk hier gelukkig weinig van bij El. Wel mogen wij weer gaan opbouwen na 6 weken boxrust. Ben heel benieuwd hoe ze zich gaat houden :)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 23:35

Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden XXX

Hele fijne kerstdagen voor iedereen samen met jullie dieren!!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 14:48

Even kijken of het nu gelukt is

De ene keer pakt ie het wel de andere keer niet, vreemd hoor

Ik upload meerdere keren een bestand en hij komt steeds vaker onderin te staan, maar wordt niet in het bericht getoond, wat irritant zeg..

Afbeelding


Eens kijken of dit goed gaat ...

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:22

iedereen hele fijne kerstdagen. Dat het verdriet voor sommige onder ons een mooi plekje mag krijgen. Dat de zieke snel en goed mogen opknappen. End at we een goed maar vooral gelukkig 2015 krijgen

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:26

Fijne dagen allemaal, dat onze paarden volgend jaar maar allemaal ons een mooie en zorgeloze tijd mogen bezorgen :)

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:05

Gelukkig Nieuw jaar allemaal voor jullie en de trouwe vierhoevers...!!! *\o/*
Dat het maar een jaar mag worden met weinig leed en heel veel positieve updates hier :j