bulten en jeuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corinne2u

bulten en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 23:07

Ik heb mn shet geschoren omdat ze steeds jeuk had.
Ze kreeg bultjes die heb ik meerdere keren behandeld met imaverol en zelfs met sebacil,niks helpt.
Heb haar weer geschoren.
Toen heb ik gehoord dat shets wel tekort hebben aan sulpher oid?
Daar homeopatische druppels voor gekregen.
Nog steeds jeuk en bulten.

Nu heb ik haar laten spuiten voor schimmel en mok enz van binnen uit nu wordt het helemaal erg.
Wat zijn jullie ervaringen?

capopjekop

Re: bulten en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:37

Als mijn pony's jeuk hebben kijk ik eerst naar hun voeding. Sommige paarden kunnen niet tegen suiker en gaan dan schuren. Of hebben last van eiwitbultjes. Dus wat krijgt je shet te eten?

Wat zegt je dierenarts er van?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:20

Wat lastig... Ik kan je niet helpen, maar ik heb een soortgelijke vraag... Mijn shet schuurt haar staart. Ze staat op gras (voor zover dat er nog is) en ze krijgen hooi. Verder krijgt ze alleen met zware inspanning 1/3 pavo summerfit. Maar omdat ik momenteel druk bezig ben aan mijn studie, heeft ze al een maand geen zwaar werk meer gedaan, dus ook geen pavo gehad. Kunnen ze ook schuren uit verveling? (ik ga wel naar haar toe maar normaal mennen we 2x in de week en nu dus even niet)

corinne2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:02

Ze krijgt nu al weken hooi omdat ik ook dacht dat het aan het gras kon liggen. Ze krijgt een paar brokjes biks ivm de druppels verder zo weinig mogelijk dus om dit uittesluiten( suikers).Veearts dacht dat de haarzakjes waren ontstoken geraakt door regen en dikke vacht. Bedankt voor je reactie

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:26

SMP--->MD

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:24

Wat voor homeopathische druppels krijgt ze? Is het daarna veranderd? Verbeterd/ verslechterd?
En waarmee is ze gespoten door de DA? En daarna is het dus erger geworden?
Hoe is ze in conditie (te zwaar?)?
Is er iets anders veranderd in de omgeving (al voor dat je haar geschoren hebt en ze al wel jeukte?)?

Als er mijten, luizen etc uitgesloten kunnen worden en het is niet voedinggerelateerd(suiker), dan denk ik vooral aan een afwijkende reactie van het immuunsysteem...

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:20

Is het niet zo dat die bulter er al waaren maar nu zichtbaar door dat het haar er af is en eiwit bulten kunnen wel weken duuren voordat ze weg zijn

corinne2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 19:36

@ Leetje en Marije Ze krijgt druppels met Sulpher daar schijnenen veel shetjes tekort aan hebben.
Ze is niet te zwaar en ze schuurt al vanaf dat ik haar heb dus al snel naar de DA die zei 2 x behandelen met sebacil( gedaan dus) hielp niet toen paar x met Imaverol helpt ook niet, toen geschoren toen kwamen er gaatjes in de vacht weer DA die dacht dat de haarzakjes waren ontstoken door de dikke vacht en de regenachtige zomer. nog steeds jeuk toen een spuit tegen schimmel/mok in de bloedbaan nu komt alles er dus uit bulten en het haar laat los. ze heeft hele kale plekken. Huid is wel rustig. geen open plekken gewoon vel... nog steeds jeuk en ze wordt ook heel chag. Ze krijgt deze week weer een prik en hopeljk heeft ze snel verbetering. Toch zou ik wel meer willen weten over eventueel een afwijkende reactie van het immm systeem. Bedankt voor het mee denken allemaal

IsisZundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:50

Kan ook een schimmel zijn! Had die van mij ook..

corinne2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 22:17

2x geweest grapjas