Happinez schreef:spencer, die uit je eerste link is wel goed.
die komt hier ook altijd.
Rustige vent die de tijd neemt voor de paarden.
Als je het idee hebt dat je pony last heeft van zijn gebit even laten checken.
Dat is idd Spencer Schuman, uit de 1e link. Die komt hier ook
Hele fijne man, gaat super met de pony's om. Degenen die het eng vinden neemt hij rustig de tijd voor (zo is hij ruim 3 kwartier met mijn Welsh A merrie bezig geweest die voor 't eerst werd gedaan en het erg eng vond, steeds liep ze wat naar achteren, Spencer bleef rustig en liep gewoon al veilend met haar mee naar achteren, de hele wei door
)
Hij is overigens ook zeer goed betaalbaar (wat je niet van alle tandartsen/gebitsverzorgers kan zeggen!) en als hij enkel ietsje moet bijveilen rekent hij soms ook niets.
TS ik zou eerlijk gezegd niet wachten tot hij 'vandaag (weer) z'n hooi niet op heeft'; het is altijd verstandig en aan te raden om de tandarts eens in de zoveel tijd je pony's te laten checken, helemaal als het om oude pony's gaat. Hier viel ook niets te merken aan mijn Welsh A merrie (ook niet met rijden/eten/bit) maar die had toch echt flínke haken welke echt pijnlijk waren.
Mijn Shetruintje maakte soms flinke proppen van z'n hooi, die bleek nauwelijks haken te hebben maar wel een onderkies te missen (die er nooit heeft gezeten, volgens Spencer) en daar was helaas weinig aan te doen. Maar nu weet ik het dus wel, en kan ik er rekening mee houden. De kies die er boven groeit moet dus regelmatig bijgevijld worden, omdat die anders doorgroeit in de lege holte daar onder.
Ik zou echt even een tandarts bellen.
Kost je de wereld niet.
Edit: van Spencer weet ik dus dat hij geruime ervaring met Shetten heeft, ken veel die bij hem zitten en shetten/mini's hebben. Hij heeft ook materiaal welke bij de shetten ook goed past.