Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
) en heb een foam-vulling zadel gekocht. Ikzelf had al opgemerkt dat de bultjes sindsdien minder werden, MAAR niet genoeg verminderden om als 'natuurlijke' schommeling te kunnen zien. DA adviseerde mij dus om vooral met mijn nieuwe zadel te blijven rijden (ik heb ook nog een springzadel, dat gaat dus even de kast in). En na het proberen van eczeemdeken en drainage eens te kijken voor een dikker dekje als vervanging van mijn normale (dunne) dekjes. Hij zei wel dat ik dat gewoon voor een week kon uitproberen, en per week kon switchen naar andere opties: Prolite, Lamswol, grijze ouderwetse deken etc.. Hij zei wel dat een dikker dekje meestal toch het beste bleef ademen en bijv. een prolite best wel verstikking kan geven, dus mocht ik die proberen en de bulten spelen weer op, is wederom hitte en verstikking misschien een katalysator. We moeten beginnen met zo'n dikkere pad dus, gewoon katoen. (dus niet semi-leath of andere stoffen zoals nu hip zijn)
.