Pony slaat overdekop in zijn stal, en zit onder het bloed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jazzgps

Pony slaat overdekop in zijn stal, en zit onder het bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 11:59

Vanochtend ging ik mijn pony uit de stal halen,
Hij was al erg gespannen, ik heb hem rustig uit de stal gehaald,
En tegen hem gezegt dat er niks aan de hand is was in zijn stal.
vervolgens vliegt hij de stal uit, ik heb hem netjes weer trug gezet in zijn stal .en gezegt tegen hem, dat dit niet de bedoelling is,
Ik probeer hem op nieuw uit de stal te gaan halen, dat ging goed, ik moest nog een drempel over mijn pony vliegt de stal uit slaat over de kop, ik had het halstertouw nog vast in mijn handen, hij heeft zijn hele mond onder het bloed zitten, ik weet niet wat de schade hier van is ,daar gaan wij zo naar kijken,
Ik ben me echt dood geschroken over wat er net is gebeurd met mijn pony. ik kan geen tanden meer zien zo veel bloed komt er uit zijn mond, hij is ook heel hard op zijn knieën terecht gekomen, ik hoop echt dat mijn pony hier geen schade van heeft gekregen ik hoorde alles kraken, |( heeft er iemand een idee hoe ik zijn mond kan gaan schoon spoelen,
Ik durf mijn pony niet meer in zijn stal te gaan zetten,de mensen in mijn omgeving zeggen dit is een wijze les voor hem geweest. dat hij het mischien niet meer gaat doen. om zijn stal te gaan uit vliegen.
Sorry als het verhaal onduidelijk is geworden ,ik zit nog helemaal na te trillen, van wat er net gebeurd is, |(
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 01-12-11 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:01

Wat dacht je ervan om met spoed de DA te bellen in plaats van hier om raad te vragen?

En voor wat betreft ' afleren' Zo te horen is het dier in blinde paniek, in dat stadium KUN je niet eens iets leren laat staan afleren.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:02

ik zou inderdaad de DA bellen en niet meer aan je pony zitten, straks breng je meer schade toe dan dat de pony al heeft!

En daarbij vind ik idd afleren hier niet aan de orde..
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 01-12-11 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:03

Bovenstaande lijkt mij idd ook een zeer goed plan.. :)*

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:03

Laatst bijgewerkt door mika11 op 01-12-11 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 12:04

Het gaat om die pony mika,

mika11

Re: Pony slaat overdekop in zijn stal, en zit onder het bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:06

Welke mensen hebben dat gezegd dan, dat het een wijze les voor hem was?
Staat ie op een manege of zo?

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:10

rare mensen,

Volg je eigen hart en luister naar jezelf.. op t moment denk ik dat t t beste is om idd een DA voor je pony te bellen. dan kun je vaststellen wat er aan de hand is. Misschien kan hij wel even samen met je kijken hoe dit is ontstaan.. Sommige dierenartsen willen en kunnen echt de tijd voor je nemen en hebben soms goede adviezen..

Laat je niet onderuit halen door anderen.. Misschien ook idd even opnieuw opvoeden. Ik ken het paardje niet dus zal niet degene zijn die hier over oordeelt maar als je zelf denkt dat het niet helemaal goed botert tussen jullie 2 is grondwerk misschien een idee?

succes :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:11

Idd met spoed de DA bellen.

De mensen in jouw omgeving snap ik trouwens niet helemaal en dan druk ik me nog erg zak uit... Met de beste wil van de wereld kan ik hier geen wijze les van maken :n . Er komt echt niets door tijdens zo'n paniek moment...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:12

Stap 1 DA bellen, stap 2 andere stalling zoeken, stap 3 goede grondwerkles nemen..

Lijkt me een fundamenteel probleem dat je bij de basis moet aanpakken..

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:15

heel veel sterkte met je pony, ik denk dat hij nu helemaal geen stal meer in of uit wil...

ik hoop dat er inmiddels een dierenarts bij is en dat het meevalt...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:16

Als ik dat en dit verhaal lees, klinkt dit mij als angstigheid in de oren... maar heb je de DA nu al gebeld? Lijkt me beter dan op bokt zitten iig, ik wil niet vervelend zijn maar als je paard echt zo bloedt heeft ie een DA nodig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:17

eens met Troi..

Ik heb mijn paard een keer zo aangetroffen.. en hij had zn hele bovenkaak aan puin,(klap van een ander paard) laat gauw een dierenarts komen!!

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:18

is het weer zover..? dat is topic 357 in 2 dagen..?

Goed, ontopic, ik denk dat je pony zoals eerder gezegd angstig is, en ik zou idd heel snel de DA bellen, en misschien voor jezelf je vader of moeder om je te steunen..!

Succes

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:19

Het was wachten op ongelukken gezien eerder geopende topics. En gezien de reactie is de omgeving van TS ook niet bijzonder snugger.

Accuut hulp van dierenarts inroepen, pony onderbrengen bij iemand met goede kennis en kundigheid met paarden (en beslist niet bij iemand die het dier wel eens even aan zal pakken) en zelf eerst eens les nemen in het omgaan met, paardentaal en etc.

*als tenminste alles waar is wat ts schrijft in al haar topics,*

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:23

Nou ik hoop dat je inmiddels al wel een DA hebt ingeschakeld?!

Daarnaast hoop ik ook nav je andere topic dat je nu toch wel gaat inzien dat het heel verstandig zou zijn als je toch echt een prof gaat inschakelen voor je pony...

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:25

Ik snap het niet hoor, misschien ben ik piet paniek maar ik had al lang de dierenarts gebeld. En ook mijn paard niet in die box gezet als ie er al tijden uit vliegt. Zet hem dan in een buitenbox waar hij recht uit kan lopen ofzo.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:27

Je paard staat nú te bloeden en jij gaat eerst een heel verhaal op bokt zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:27

liljebo schreef:
Het was wachten op ongelukken gezien eerder geopende topics. En gezien de reactie is de omgeving van TS ook niet bijzonder snugger.

Accuut hulp van dierenarts inroepen, pony onderbrengen bij iemand met goede kennis en kundigheid met paarden (en beslist niet bij iemand die het dier wel eens even aan zal pakken) en zelf eerst eens les nemen in het omgaan met, paardentaal en etc.

*als tenminste alles waar is wat ts schrijft in al haar topics,*

Precies, als mensen nog steeds reageren met dat dit een "wijze les" geweest zal zijn.. kunnen zij duidelijk niet de ernst en vooral de aard van het probleem inschatten vrees ik. Lieve TS, ik hoop dat je inmiddels een dierenarts bij je pony hebt gehad, want als dit waar is klinkt het niet goed..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:28

Ik geloof geen klap van je verhaal en mocht het wel waar zijn bel je natuurlijk de DA i.p.v. van op Bokt een topic te openen wat je moet doen en rustig een reactie afwacht terwijl er een pony staat te bloeden...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:30

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:32

zodiacje schreef:

Dat bedoelde ik dus ook met mijn opmerking in het andere topic. Ik heb namelijk echt het idee dat TS heel erg veel behoefte heeft aan aandacht. Voor het paard hoop ik dat TS het dier eens even voorop gaat zetten. Want zoals eerder al genoemd, dit was helaas een 'accident waiting to happen'...... :x
Laatst bijgewerkt door GDG op 01-12-11 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:33

zodiacje schreef:

Ik vraag het ook af wat mensen bezielt om op zo'n moment toch even de rest van de wereld te laten weten wat er gebeurd is := . Dat zou me nu eens echt worst wezen, eerst DA erbij en alles oplossen. Lijkt wel alsof sommige mensen bij een ernstige gebeurtenis niet meer denken "oh help, ik moet dit dringen oplossen!" maar "oh help, ik moet dringen een computer vinden want dit moet ik toch even heel snel delen en dan krijg ik hopelijk binnen het kwartier een duidelijke reactie over wat ik nu moet doen want zelf kan ik daar niet meer over nadenken!" }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:33

Slotje voor overleg.