Mijn vriendin is hem daar gaan weghalen samen met 5 andere.
De pony's stonden met 200 in een grote hangaar, vies vuil vettig en zonder eten en drinken.
Op sommige plaatsen lagen pony's te sterven terwijl andere er gewoon duf bijstonden.
Flor had droes en rotstraal, in feite had hij geen straal meer.
Voor de droes is hij behandeld bij mijn vriendin en toen zij groen licht kreeg van haar DA is hij samen
met een shethengst naar ons gekomen.
Thuis gekomen heb ik toch de DA nog eens laten komen voor een controle, toen weer heleboel AB want
de droes was nog niet volledig weg en hij hoestte nog enorm.
Dit voorjaar was hij eigenlijk vrij goed, hij was levendig en at en dronk goed.
Wel is hij wat sloom maar dat is denk ik gewoon zijn aard
De zomer is ook nog goed gegaan tot hij zo rond september last had van snot uit zijn linkerneusgat.
En dat snot stonk héél erg.
DA gekomen, staaltje genomen en 8 dagen op AB gezet.
Dat is een maand ofzo goed gegaan en toen is het terug begonnen, weer op AB maar dan 14 dagen.
Na die 14 dagen had hij er nog altijd last van en zijn we naar de kliniek gegaan.
Vorige topics op Belgische bokt (ik ben namelijk een Belg
) : Flor heeft een terugval
Pony stinkt uit neus
Dinsdagmiddag is hij dus binnen gegaan in de kliniek. Daar hebben ze zijn tanden gecheckt, röntgens van zijn hoofd genomen en een endoscopie van beide neusgaten.
In zijn linker voorhoofdsholte zat blijkbaar een hele hoop etter. De dierenarts stelde dan voor om een gaatje in zijn sinus te maken zodat ze 4 of 5 dagen konden spoelen.
Woensdag belde de DA om te zeggen dat er 2 spoedoperaties waren tussen gekomen en dat het voor donderdag was.
Donderdag terug gebeld en volgens de DA was alles goed verlopen.
Er was een hele hoop etter uitgekomen (die ongelofelijk stonk).
Vrijdag ben ik hem dan gaan bezoeken.
Hij was vrij rustig, opgewekt en eigenlijk helemaal zichzelf.
Hij stonk toen ook verschrikkelijk uit zijn neus.
Hier 2 foto's van die vrijdag :

Normaal gezien mochten we hem gisteren gaan halen, maar toen ik 's avonds belde had de DA minder goed nieuws...
Na de 4de of 5de spoeling van zijn linkerkant merkte ze op dat er langs de rechterkant ook ineens een stinkende vloeistof uit zijn neus kwam.
Bleek dat er langs rechts ook een serieuze hoeveelheid etter zat, dus langs de andere kant ook een gat geboord en katheder erin.
Vandaag zijn we dan weer langs geweest.
Flor zag er weeral vrij opgewekt uit, hij vind het precies allemaal nog wel meevallen.
nieuwe foto :

Daarna nog even de DA opgezocht, gelukkig was hij er nog.
Hij doet het vrij goed volgens de DA, hij werkt goed mee met de spoelingen (het is tenslotte wel water dat door zijn hoofd raast). De DA was ook wel geschrokken van de geur die vrijkwam bij de 2de boring. Het moet naar het schijnt echt verschrikkelijk geweest zijn.
Nu mag hij normaal vrijdag of zaterdag naar huis komen.
De DA hoopt alleen dat het tegen vrijdag beter gaat zijn, als blijkt dat het vrijdag of zaterdag nog altijd niet weg is...
Dan weet hij het ook niet meer

Eventueel gaan ze dan de katheders laten zitten zodat we thuis nog verder kunnen spoelen en daarna terug op controle in de kliniek.
Tijdens de controle endoscopie zagen ze ook dat er in zijn rechter luchtzak nog wat slijmen te zien waren dus zijn ze met Ventipulmin begonnen.
Financieël zal er ook wel een serieus sommetje bijkomen...
Pfff ik vind het zo erg voor mijn kleine Florretje :'(
Ik hoop echt zo hard dat het tegen vrijdag of zaterdag weg gaat zijn, maar ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor :-\
Duimen jullie mee voor arm Florretje?
)