wij hebben een probleempje, wij hebben een pony van 8 jaar oud, het is een kruising tussen een haflinger en een arabier. toen we dr hadden gekocht hadden we nergen problemen mee, ze was met rijden super braaf en niet gemeen. we zijn ook met dr naar buiten geweest en ging eigenlijk super goed,
ze vluchte soms onder het zadel maar we hadden geen idee waar door dat kwam, het vluchtgedrag werd eigenlijk alleen maar erger en is niet meer overgegaan, we hebben haar een jaar stil laten staan en hebben het sinds een paar weken weer opgepakt met longeren, en we hadden het idee dat ze een stuk minder stijf liep, we zijn er daarom ook weer opgegaan, maar nu blijkt dat het gedrag alleen maar erger is geworden,
als je er op zit alleen maar hard willen lopen, en er zit nu ook amper meer een stuur op, heeft iemand een idee hoe het kan? of herkent iemand het gedrag?
ja het zadel is nagekeken, en daar ligt het niet aan we gebruiken het zadel ook voor de andere pony en dat gaat helemaal prima, gebit is nagekeken en rug ook, maar het was niet helemaal duidelijk wat er nou precies mee was, zou het de moeite waard zijn om er een fysio bij te laten koomen?
2 opties, of jullie maken fouten bij het rijden, waarmee jullie het verkeerde gedrag versterkt hebben. Of paard mankeerd wat, dierenarts diertje helemaal na laten kijken.
Geen idee hoe of wat jullie rijden, maar als je er ervaren goede ruiter opzet, wat doet ze dan?
we hebben allebei veel rij ervaring en zijn nu het andere paard aan het inrijden en dat gaat allemaal prima, dus daar ligt het niet aan, er mankeert haar waarschijnlijk ook iets, maar wat, misschien toen maar naar de kliniek
Poiuytrewq
Geplaatst: 21-11-11 19:06
Kliniek is ook weer overdreven. Laat een fysio of osteopaat langskomen.
Ook is niet ieder paard hetzelfde, ik keek ook vreemd op bij het gedrag van mijn eigen paard. Dat was ook al de zoveelste die ik aan het inrijden was, en andere paarden/ponys hiervoor is probleemloos verlopen. (zie berichtje in jou vorige topic)
Gewoon naar de dierenarts ermee, extreem vluchtgedrag is niet normaal en met stijf lopen erbij gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Een dierenartskan meer dan een fyisio/osteopaat...
Gewoon dierenarts, hoezo fysio of osteo. En waarom kliniek overdreven? Net zo handig, als ze dan iets vinden kan er meteen plaatje geschoten of scan gemaakt worden. Fysio of Osteo kan er ook niet dwars door heen kijken.
Als ik een uur zou moeten rijden naar een kliniek, trailer en auto en chauffeur moet regelen.. dan laat ik liever een dierenarts oid langs komen die er probleem misschien meteen vindt . daarna kan altijd nog...
paard kan ook gewoon last van zijn rug spieren hebben! een keer goed laten los masseren en het paard voorwaarts neerwaarts trainen zodat het de buikspieren meer gaat gebruiken en zo de belasting van de rug beter word.