Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LindyH schreef:Met een huidprobleem zou ik mijn paard helemaal van het zetmeel afhalen. Dan is Subli Zonder dus ook niet goed.
Ik zou proberen hem helemaal niet bij te voeren of eventueel af en toe zo'n PAVO-koek.
Je weet vast wel dat hij in dit geval ook geen appels, wortels, brood etc. mag hebben he? Anders heeft dat weglaten van brok/muesli ook geen zin.
LindyH schreef:Dan geef je toch gewoon niks? Dat kan echt wel met een tinker die verder niet hard werkt.
Mocht hij toch echt iets nodig hebben dan is biologische spelt misschien een optie. Ik voer dat zelf aan mijn luchtzuiger die ook geen suikers mag hebben, en het schijnt ook goed te zijn voor paarden met huidproblemen.
Citroen22 schreef:Het probleem is eigenlijk, hij staat op een weide met andere mensen.
Daar is gewoon zo dat ze swinters alleen hooi krijgen en krachtvoer naar wens. Szomers alleen gras en krachtvoer naar wens
Elke avond word er gevoerd met emmers, dus ik wil hem sowieso wel iets geven om te knabbelen omdat hij er anders bij staat te kijken hoe de andere eten.
LindyH schreef:Citroen22 schreef:Het probleem is eigenlijk, hij staat op een weide met andere mensen.
Daar is gewoon zo dat ze swinters alleen hooi krijgen en krachtvoer naar wens. Szomers alleen gras en krachtvoer naar wens
Elke avond word er gevoerd met emmers, dus ik wil hem sowieso wel iets geven om te knabbelen omdat hij er anders bij staat te kijken hoe de andere eten.
Daar komt hij ook wel overheen hoor. Mijn paard is ook altijd de enige die niet krijgt. Het is even wennen maar na een tijdje geven ze er helemaal niet meer om. Je moet alleen wel super-consequent zijn en echt nooit wat geven.
Gaat je paard niet snaaien bij de anderen? Want dan kan je nog zo veel je best doen met zijn voer, als hij dat van de anderen lekkerder vindt (en dat vindt hij, want daar zitten wél suikers in) dan schiet je er nog niks mee op.
Weet je eigenlijk wel zeker dat het probleem door het voer komt? Misschien kun je dat eerst laten onderzoeken, voordat je straks ruzie op stal hebt omdat je wéér van voer wil veranderen.
gaia schreef:Mijn tinkermerrie voer ik ook zo weinig mogelijk suikers en zetmeel. Ik voer nu equifyt herbs als extra'tje. Daar doet ze het super op.