Einde verhaal tinkerruin Déclan 5 jaar gebroken straalbeen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Einde verhaal tinkerruin Déclan 5 jaar gebroken straalbeen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 12:55

Mijn ongeluk houd dus niet op. Mijn mannetje mijn Déclan....
Paar weken terug liep hij kreupel op de wei een hoefzweer dachten we. Hoefsmit gekomen t zou een hoefzweer zijn dus even laten uitgroeien. Ik ben niet zo voor snijden. Maar er kwam geen zweer.
Gisterenmorgen hoefsmit opnieuw laten komen niks geen hoefzweer te vinden.
Da laten komen die had een vermoeden en dacht aan een fractuur in zijn hoefbeetje erg maar behandelbaar met speciaal beslag en rust ik dacht al maken we stalletje in orde enz.... t zou wel goe komen
Gisterenavond werden foto's gemaakt om te kijken hoe erg t was.
Ik had nooit kunnen verwachten hoe erg. De da wilde t me niet over de telefoon zeggen en ik moest om 21h nog langsgaan.
Niet Déclan zijn hoefbeen is gebarsten maar zijn straalbeen is gebroken ! En ineens is er geen behandeling meer, geen rust geen genezen. Ik heb 2 opties inslapen (wat ik echt gewoonweg niet kan als ik dat nu moet doen kan je me ergens weg zetten ik draai door)
of laten ontzenuwen. Déclan zal dan geen pijn hebben en zou dan als er geen complicaties komen nog wat jaartjes zo kunnen slijten op de weide als grasmachine. Veel keuze heb ik dus niet. ik ga morgen nog voor een 2de opinie ik wil alles proberen ik snap t even niet meer wat is dat toch bij mij de laaste tijd ik heb niks als ongeluk ik kruip even weg kan er niet meer tegen...

ik kan gewoon niet beschrijven hoe kapot ik nu ben een mens kan veel aan maar ik raak nu toch stilaan aan mijn breekpunt...
Ik ben ook nog niet klaar om op te geven morgen komt mijn oude da voor een 2de opinie en ik heb het telefoonnummer gekregen van de beste hoefchirurg van Belgie Tom Marien hem ga ik ook opine vragen nadeel vandaag is feestdag in Belgie dus dat kan maandag pas.....
1 ding staat vast als er geen behandeling mogelijk is dan word t ontzenuwen en mag hij zo lang als zijn lichaam dat wil en hij gelukkig is slijten op de weide....

cp112

Re: Einde verhaal tinkerruin Déclan 5 jaar gebroken straalbeen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:58

Jeetje het zit ook echt niet mee.....
Hoop voor je dat hij met wat tijd nog gewoon pijnvrij als grasmaaier kan dienen.

Heel veel sterkte. Misschien dat de second opinion nog wel een andere kijk brengt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:01

Gadver wat een rotnieuws... heel veel sterkte voor jullie.

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:02

Vreselijk...... Pech blijft je echt achtervolgen. Kijk inderdaad wel even bij die elgische dierenarts, daar heb ik al veel positieve dingen van gehoord.

Sterkte met je knappe ventje....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:03

:( :( :( Niet bij jouw Declan, getver Kalinka!

Hebben ze ook aangegeven hoe hij er aan kan zijn gekomen?

Hopelijk komt er nog een derde optie uit de second opinion........

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:04

Ow nee kalinka wat erg . Ik heb hier geen woorden voor .
Tom marien is idd een kei goede da

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:10

Tom Marien kan echt heeeeeeeeel veeeel. Hij is echt super zijn complex heeft helemaal niks weg van een kliniek. Probeer je niet gek te maken voordat je de 2e opinie hebt (is makkelijk gezegd weet ik) Hij heeft mijn merrie geopereerd en dat was niet de makkelijkste opgave. Ik wens je heel veel succes. Tom Marien is iemand die je op al je vragen antwoord geeft en zich absoluut de tijd voor je neemt beter als dat kun je het niet hebben. Tevens als hij iets uitlegt verteld hij je dat zo dat je het begrijpt ipv allemaal van die gekke termen om je hoofd te slingeren. SUCCES

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:11

Meisje toch... sterkte... :(:)

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:14

Hoe hij t opgelopen heeft weten we niet... maar beangstigend is het feit dat struikelen en verkeerd neerkomen voldoende kan zijn.... er komen ongeloofelijk veel krachten samen op dat beentje....
Morgen komt mijn oude da voor een 2de opini maandag ga ik bellen naar die Tom en dan heb ik nog een naam doorgekregen van iemand die ik ook wil bellen ik wil nog niet opgeven hij is zo jong...

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:15

Oh, dat is echt flink balen zeg! Hopelijk levert de 2nd opinion nog wat op en misschien kan die meneer Tom Marien nog wat voor je betekenen. Zal voor je duimen!

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:41

Och nee he, wat een vervelend nieuws zeg!
Laten we hopen dat Tom iets kan betekenen, hij heeft Royall destijds ook heel goed geholpen.
Hier draaien de duimen hoor!
Sterkte :(:)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:41

Ach nee toch!!! Niet Declan |(

Jemig wat een k*tnieuws :(:) Laat je inderdaad niet gek maken en goed dat je zo meerdere 2nd opinions binnen haalt.
Sterkte de komende tijd :(:)

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:20

wat verschrikkelijk, heel veel sterkte gewenst!!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:24

Ik wil je in ieder geval sterkte hier mee wensen en tom marien is een zeer goede kundige arts ik ben der geweest met mijn eerste paardje voor een flinke peesblessure.
een fijne man die alles rustig uitlegt.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:25

war verschrikkelijk ;( niet jou deaglan...

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:29

ooooh dat was mijn grootste angst bij mijn oude paard, die onverklaarbaar kreupel bleef.....

sterkte , welke keuze je ook maakt , volg je hart

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:34

Wat verschrikkelijk |( :(:)

Maar tijdens mijn stage op paardenkliniek is een haflinger eraan geopereerd daar hebben ze het straalbeen weer aanelkaar gezet met een schroef ;)
en heb deze operatie ook een keer in Utrecht gezien :j

Weet natuurlijk niet hoe het er op de foto uitziet/ waar de breuk precies zit (in de geopereerde gevallen vrij dicht aan de bovenkant)
en of dit dus ook in déclans geval een optie is? maar ik zou er in ieder geval naar vragen :)

Vond ook nog dit ;)
Rianneke_ @ [VN] Van the Man ingeslapen wegens breuk in straalbeen

Heel Veel Sterkte ermee en ik leef vol spanning met je mee naar de secondopinion! :(:)
Laatst bijgewerkt door grid op 11-11-11 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:51

Ach nee, niet weer ellende voor jouw paardjes Quinzy.....
Arme Declan, arme jij.....Heel veel sterkte en ik hoop dat je via een second opinion misschien wat beter nieuws krijgt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:35

Oh Kalinka wat vind ik dit vreselijk voor jullie |(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:38

Wat verschrikkelijk zeg! Hoeveel pech kan een mens hebben..
Blijft hij tot maandag op pijnstillers staan? Hopelijk heeft hij in ieder geval geen pijn.
Sterkte! Hopelijk komt er iets uit de second opinion.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:41

Heel veel sterkte met je keus!
Ontzenuwen zou ik niet laten doen,ken meerdere gevallen die het hebben laten doen waarbij de zenuwen weer gewoon aangegroeid zijn en alsnog een half jaar later het dier hebben moeten laten inslapen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:42

Een merrie bij ons op stal heeft jaren terug ook haar straalbeen gebroken gehad. Zij is hier van hersteld. Het was toen een jong paard, inmiddels zijn we meer dan 15 jaar verder en ze is er nog steeds. Dus ik zou zeker een 2e opinie vragen en goed rondlezen op het internet naar de achtergronden. Het zal waarschijnlijk ook wel liggen aan het type breuk, maar vlgs mij kan een paard herstellen van een breuk aan het straalbeen..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:50

Ach meisje toch, je krijgt ook wel heel veel ellende over je heen de laatste jaren ... jouw mooie Declan, samen waren "we" zwanger, allebei zo trots op ons St-Patrick-kind ...
Ik hoop net als Leon op een derde optie voor je, en zo niet, dan hoop ik dat je nog heeeel lang van een pijnvrije Declan mag genieten ! Heel veel sterkte meissie !!!! :(:) :(:) :(:)

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:51

heb helaas in augustus een 4 jarige moeten laten inslapen vanwege een breuk in het straalbeen, ik heb hem nog laten inspuiten en revalideren maar dit mocht niet baten, ik wilde hem een nog langere lijdensweg besparen, want de prognose was slecht. sterkte ermee...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:51

Hoeveel pech kan een mens hebben he
(helaas behoor ik ook tot 1 van die pechvogels)

Maar ik hoop en duim ontzettend met je mee dat er misschien nog een oplossing komt.