Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jazzgps

Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 13:34

Hallo allemaal.

Mijn pony heeft de hele dag jeuk, hij krabt met met zijn achter hoeven in zijn manenkam.
Hij ligt de hele dag bijna te rollen omdat hij zo veel jeuk heeft :(:)
Wij kunnen er 's nachts niet meer van slapen omdat hij zo hard aan zijn stal schuurt.
Het is gewoon niet meer om aan te zien zo veel jeuk als hij heeft.
Hij krijg alleen hooi over de dag verdeeld, en een pavokoek .en hij krijgt wat stro door zijn hooi heen. zo dat hij niet te veel eiwitten binnen krijgt.
Ik doe in zijn manen en staart ijsgel zo dat de jeuk minder word. maar hij blijft maar schuuren en rollen om van de jeuk af te zijn
De vliegjes en muggen zijn nu weg dus waar zou hij dan zo veel jeuk van kunnen gaan krijgen ?

kynshiri

Re: Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:36

zeker dat het van de zomerexceem is?
laat de DA eens een staaltje nemen om te kijken of het geen mijten of schimmels zijn.

verder zou ik die pavokoek er ook af laten; da's toch maar een veredelde suikerklont...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:36

misschien luizen?
of schurft?
goed kijken in de liezen en achter de oren of je beestjes ziet
en anders even een DA raadplegen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:37

Even de dierenarts laten komen :) Dit klinkt niet erg gezond.
Maar zou direct stoppen met de PAVO koeken, mijn pony jeukt zich daar helemaal kapot van :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:38

Sommige paarden krijgen jeuk van die koeken. Ik zou verder de DA laten kijken, kan best dat hij eczeem heeft.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:39

Mugjes zijn helaas nog niet weg! het kunnen inderdaad teveel suikers zijn, stoppen met de koek en even de DA laten komen. Heb je uberhaupt al gekeken of je geen schilfers in de manen ziet?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 13:40

Wij zijn gisteren begonnen met het voeren van de pavokoeken
Daar komt die jeuk dus niet van, hij heeft altijd al jeuk gehad. maar het wordt elk jaar erger
Hij heeft korsten in zijn manen zitten die zijn best diep, zo hard schuurt hij zich zelf open.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:46

Dan zou ik toch stoppen met die koeken.
Kan je beter pavo vital korrels of bijvoorbeeld marstall force bij voeren. Stuk gezonder.

En de VA bellen voor een jeukstillende injectie

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:48

Lijkt erg op zomerexceem. Die vliegjes zijn helaas nog niet weg. En als de jeuk er eenmaal in zit dan is dat ook niet in een paar dagen weer weg. Duurt wel een flinke tijd voordat het over is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:48

DA laten komen!
Dat jullie niet kunnen slapen omdat de pony teveel herrie maakt tijdens het schuren, dat maakt geen moer uit. Dat de pony zo'n verschrikkelijke jeuk heeft vind ik erg! Jeuk is erger dan pijn. Daar moet je gelijk wat aan doen! En geen ijsgel... DA bellen, vandaag nog!

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 13:50

Hij heeft een schimmel vaccinatie gehad voor de jeuk maar dat helpt niet, hij blijft maar bezig
met schuren

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:52

Conclusie: schimmel vaccinatie werkt niet. DA bellen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:53

Dan moet er blijkbaar een ander middel gebruikt worden.
Dus de VA bellen en laten komen. Jeuk is het verschrikkelijkste waar je je pony mee kan laten lopen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:59

denk zomer eczeem :j ,mijn paarden schuren ook nog en het stikt ook nog van de mugjes..

probeer anders eens ergens derfen te kopen,dat helpt heel goed tegen de jeuk,en zet hem maar onder een eczeemdeken...tot het echt gaat vriezen,dan mag die deken eraf...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:01

Voordat er een dure deken gekocht gaat worden, lijkt me een onderzoekje van de DA (met bloed afnemen, als er geen duidelijke andere aanwijzing is zoals kriebelbeestjes) op z'n plaats. En niet tot morgen wachten, maar vandaag bellen. Ik word altijd een beetje boos als mensen hun dier er zo bij laten staan en dan ook nog gaan klagen dat ze zelf niet kunnen slapen omdat het paard teveel herrie maakt 's nachts. :(

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 14:02

kimmie261 schreef:
denk zomer eczeem :j ,mijn paarden schuren ook nog en het stikt ook nog van de mugjes..

probeer anders eens ergens derfen te kopen,dat helpt heel goed tegen de jeuk,en zet hem maar onder een eczeemdeken...tot het echt gaat vriezen,dan mag die deken eraf...

Ik ga hem zo onder zijn eczeemdeken zetten. ik heb bij zijn stal vliegenzakjes op gehangen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:04

Eigenwijs

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:05

ik zou m nalaten kijken op luis.zomereczeem moet nui minderen. bij luis worden ze echt gek van de jeuk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:05

Arme pony :\ die maar met zijn jeuk laten lopen.

Heb je zelf wel eens hele erge jeuk gehad? Zo erg dat je jezelf open hebt gekrabt?
Ik wel, kan je vertellen dat het niet grappig is :n en die wonden die je eraan overhoud zijn nog minder grappig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:08

jazzgps schreef:
kimmie261 schreef:

Ik ga hem zo onder zijn eczeemdeken zetten. ik heb bij zijn stal vliegenzakjes op gehangen.

Dat heeft weinig zin vrees ik. Hij heeft nu al jeuk. Zo'n deken werkt preventief.

Ga nou eerst op zoek naar de oorzaak. En als hij inderdaad zomereczeem blijkt te hebben zoek dan uit welk middel helpt. En volgend jaar meteen zodra er mugjes zijn die deken op.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:10

Zou eerst even uitsluiten of hij geen luizen heeft, als je hem nu onder een deken zet en het is wel luis wordt het alleen maar erger, luizen zijn gek op warmte helemaal tussen een deken en lekker dikke vacht.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 14:12

Hij staat nu in een andere stal, omdat hij met zijn kont door het hout is gaan staan schuren.
Het is nu te koud om hem onder een koude straal water te gaan zetten.
En te gaan wassen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:15

Ik heb hier gisteren nog 2 verwaarloosde diertjes gewassen met Imaverol (dat is voor schimmels), kan nog best hoor zo koud is het niet. Gewoon even je dierenarts bellen en het verhaal uitleggen, waarschijnlijk kun je dan wel een middeltje bij hem ophalen tegen luizen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:15

TS, heb je een bord voor je kop?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:16

Als ie luis heeft zou je het toch moeten wassen. Hoe warm of koud het ook is.
Daarnaast is het echt nog niet zó koud dat het echt niet meer kan. Vooral niet als hij op stal staat.

Maar je paardje heeft blijkbaar verschrikkelijk veel last van de jeuk, waarom laat je de VA niet komen?
Is dat te duur? Mag dat niet van je ouders? Want dit is gewoon je paardje bewust laten lijden.....