Nu heeft ze er niet veel last van, maar ik vraag me toch af wat het is. In eerste instantie dachten we aan verbranding van de zon, aangezien dat deel van haar lip ook roze is. Maar nu schijnt de zon nauwelijks en heeft ze weer van die plekjes gekregen.
Ook is haar lip aan de linkerkant rimpelig, terwijl hij aan de rechterkant dat niet is.
Er lijkt niet echt een regelmaat in te zitten, zowel in de winter als in de zomer heeft ze het. Het begint vaak met een klein plekje en een dag later zit het helemaal onder. Meestal is het binnen een week/anderhalf ook weer weggetrokken.
Vanaf gisteren had ze weer deze plekjes en nu heb ik met de staleigenaar eens besloten om ze zachtjes eraf te wassen. Hieronder zit wel wat gelige pus, dus het lijken kleine ontstekingen te zijn? We hebben het daarna ingesmeerd met een betadine oplossing, dat hebben we laten intrekken en daarna een dikke laag vaseline erover gesmeerd om de huid soepel te houden.
Om te verduidelijken wat ik bedoel heb ik hier een paar foto's ervan, hoe het begint en hoe het op z'n ergst is.
Zo begint het dus, met een paar kleine plekjes:

En zo is het op z'n ergst:

Helaas heb ik er nog niet echt een duidelijkere foto van kunnen vinden, ik zal nog wel even verder zoeken!
Ik heb de da nog niet gebeld, omdat het iedere keer vrij snel weer wegtrekt en ze heeft er geen last van. Mocht ze dit wel krijgen, bel ik uiteraard de da. Ze staat sowieso al onder controle bij de da vanwege een blessure die zeer langzaam geneest. Na de winterperiode (of halverwege, ligt er net aan hoe ze herstelt) zullen we weer naar de kliniek gaan voor een echo, dan kan ik het meteen vragen.
Wie weet wat dit is?