Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mickyl schreef:Bedankt voor de reacties! Maagzweer dacht ik zelf ook aan, maar op internet stond bij symptomen dat ze minder gaan eten en hij eet juist ontzettend veel. Hij heeft ook geen koliekverschijnselen e.d.
Op de vorige stal hoeste hij alleen af en toe met rijden. Hij had wel een tijdje neusuitvloeiing. Ik hoorde wel een aantal andere paarden veel hoesten, dus ik had echt het idee dat het aan het stof lag.
Bloedwormen heb ik ook aan gedacht en ook aangegeven bij de dierenarts, maar ze vond de symptomen er niet zo op lijken en omdat hij altijd regelmatig ontwormt is ging ze er niet vanuit...
Mn paard kan een kilo biks/ vitaminebrokjes krijgen per dag in de aktiefstal, maar dat moet hij er dus zelf uithalen en dat doet hij niet altijd. Soms heb ik ook het idee dat de chip niet altijd even goed werkt in het krachtvoerstation (in het ruwvoerstation gelukkig wel), dus zelf geef ik hem nog een schep muesli (marstall cornmeusli) zo'n 3 keer per week.
Volgens mij wordt zn bloed op vanalles getest, dus een algemeen onderzoek. Maar ik weet niet precies waar ze wel en niet op gaan testen...De dierenarts vond het zelf ook lastig omdat het vanalles kan zijn...