Sinds een paar maandjes hoest mijn paard, ik zal even vertellen hoe het begon, ik ging een paar x rijden en merkte opeens dat mijn pony best wel vaak hoestte onder het rijden, terwijl het anders nooit zo was, en die avond, vertrouwde ik het niet meer, ze hoeste echt heel vreemd en constant.. dus de vee arts er bij geweest, ze kreeg 2 prikken, en we kregen een soortemet spuitje mee, de volgende dag kwam de dierenarts nog een x omdat ze nog 2 prikken moest, ik moest haar 2x op een dag dat spuitje geven. gezegd zo gedaan. maar het moest 7 dagen, dus ik deed dat 7 dagen lang de smorgens en savonds. En daarna moest het overgaan zij de dierenarts. Ik na die 7 dagen weer proberen voorzichtig te rijden, maar alsnog hoestte ze.. ik vind het echt zo zielig voor haar, en ook vervelend voor mij, want als ik aan het instappen ben en ga draven moet ze hoesten, en moet haar dan lange teugel geven en stappen, dan hoest ze ong.4 x en dan proest ze weer en dan is het weer goed.. maar toch is het vervelend, ik kan niet echt zo lekker rijden zonder te stoppen, als dat nou bijv eens op een wedstrijd is? Weet iemand misschien wat het is? en hoe ik er misschien van af kan komen?
Alvast bedankt!
mvg, Douwina!
Tigra_
Geplaatst: 10-09-11 23:23
Nogmaals een da laten komen. Als degene die je nu hebt je niet verder kan helpen dan maar een andere. Wat heeft hij gezegd dat het was toen? En weet hij dat het nog niet over is? Zoja wat zegt hij er verder van?
kan vanalles zijn , bronchitus , een stofallergie . wij hebben op stal ook een paard met stofallergie , die hoest ook heel erg met rijden ik zou nogmaals de dierenarts weer laten komen
Ik ga mee met de rest: nogmaals je DA laten komen, en erop aandringen dat de oorzaak bekeken wordt, aangezien de vorige kuur dus geen verbetering heeft gegeven.