Mijn paard is gisteren ingeslapen, maar nu eet mijn paard niet meer zo veel omdat zijn vriendje overleden is Hij staat wel met andere paarden in de wei, die hij wel kent. ik weet zelf niet wat ik hier aan moet doen, maar ik vind het ook wel zielig dat mijn paard zo verdrietig is. hij denkt gewoon dat zijn vriendje wel weer trug komt, hij staat ook elke keer te kijken waar is hij nou het hooi laat hij staan en trapt hij door de stal heen, buiten eet hij wel wat meer maar veel is het niet.
jiperdepip
Geplaatst: 10-09-11 09:03
heeft hij wel afscheid kunnen nemen van zijn vriend ? ik denk dat het verder wat tijd nodig heeft, ga leuke dingen doen samen
mijn pony heeft 10 jaar met een maatje op stal gestaan en in de wei etc etc. ze konden echt niet zonder elkaar. Toen is de oudste ingeslapen en mijn pony deed precies hetzelfde als die van jou, maar dat gaat erg snel weer over (teminste bij mij).
Verdrietig hoor ,Toen ons paard koliek kreeg en ze naar de kliniek ging,hadden we ook niet kunnen denken,dat ze nooit meer terugkwam ,haar kind bleef alleen achter .Haar verdrietige ogen zullen we nooit vergeten.. We hebben heel veel aandacht gegeven aan haar dochter.hier heeft ze veel baat bij gehad.Het mooie is, dat ze vroeger haar moeders stal nooit inwilde ,toen deze nog leefde,maar sinds de dood van haar moeder wil ze niets liever dan vooral daar staan....nou goed toch..en ze kreeg al snel een maatje ,waar ze het goed mee kan vinden.Veel sterkte hoor,met het omgaan met het verlies van je paardje.
Toevallig is sinds 2 weken een paard van 29 jaar oud bij ons gekomen omdat zijn vriendje met wie ze 10 jaar had gestaan ingeslapen moest worden, nou ze is er al weer overheen en heeft nieuwe vriendjes bij ons op de stallen, lekker de wei in met ander 25 jarige paard en 2 merries. Geef maar lekker aandacht.
Leetje
Geplaatst: 12-09-11 11:15
Ten eerste: Sterkte met het verlies.
En zoals hierboven gezegd, het heeft tijd nodig. Maar je kan hem wel ondersteunen met oa homeopathische middelen.