Paardenzwembaan in de de vorm van een 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:31

Misschien moet je dichter bij Utrecht gaan zitten en kijken o je misschien het een of ander samen kan doen met de faculteit.

Ik vind het plan erg goed. Ook het idee van die 8 is snugger.

Ik meen me te herinneren dat jij op Hoefnet een jaar of 1.5 geleden hier al reclame voor maakte, ik was in de veronderstelling dat dit plan al uitgevoerd was.,

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 09:39

Nee, was dat maar waar! Er zijn al zoveel mensen die bellen om een afspraak te maken en die moet je dan teleur stellen. Maar er komt ook erg veel bij kijken. Dus we moeten alle mogelijkheden onderzoeken.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:35

Het idee vind ik uitstekend. Misschien dat je dan zelfs klanten uit het buitenland krijgt. Hopelijk kan je het realiseren.

Dancy
Berichten: 165
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:48

Ik vindt het een heel goed idee, hoever zijn jullie al met de vergunningen en vanaf wanneer denk je dan ongeveer te kunnen starten.

In ieder geval heel veel succes en mocht het helemaal rond zijn en af weet ik al een vaste klant voor jullie.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:49

Ben je dan niet bang dat sommige paarden lekker rustig blijven staan, en totaal niet zwemmen / lopen? Als dat zo is, dan is de training ook totaal niet effectief.

En hoe wou je een paard elk rondje laten 'van hand veranderen'?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 19:53

carola schreef:
Ben je dan niet bang dat sommige paarden lekker rustig blijven staan, en totaal niet zwemmen / lopen? Als dat zo is, dan is de training ook totaal niet effectief.

En hoe wou je een paard elk rondje laten 'van hand veranderen'?


Het paard blijft niet staan omdat hij door de stroming gestimuleerd wordt om te zwemmen.
Het van hand veranderen gaat automatisch door de achtvorm, dus dat is geen probleem.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:58

Ik wil het plaatje wel voor je plaatsen hoor. Mail maar door. info@simpeler.nl (waar je overigens ook terecht kan als je er een website voor nodig hebt Knipoog )

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:26

Aha... het water stroomt dus!
Het lijkt me heel nuttig. Ik zou het m'n paardje wel eens willen laten doen, mits het betaalbaar is.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:00

Heey,
een geweldig idee dat zwembad, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij dat solarium. Ik heb een stuk gelezen waarin stond dat een solarium helemaal niet prettig is voor een paard omdat.... Een paard een uitstekend temperatuur gevoelig verwarmingssysteem bevat. ( beetje krom verwoord) en dat ze het dus helemaal niet prettig vinden. Tot hoeverre dit waar is weet ik ook niet. Misschien iets om nader onderzoek naar te doen.
groetjes Bar

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 07:24

Barvrouwke schreef:
Heey,
een geweldig idee dat zwembad, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij dat solarium. Ik heb een stuk gelezen waarin stond dat een solarium helemaal niet prettig is voor een paard omdat.... Een paard een uitstekend temperatuur gevoelig verwarmingssysteem bevat. ( beetje krom verwoord) en dat ze het dus helemaal niet prettig vinden. Tot hoeverre dit waar is weet ik ook niet. Misschien iets om nader onderzoek naar te doen.
groetjes Bar


Nou, bedankt hoor. Ik heb me er eerlijk gezegd nog niet zo inverdiept. Misschien heb ik het ook verkeerd gezegd het kan ook infra-rood zijn. Het maakt niet uit het is zeker de moeite waard om het te onderzoeken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:41

Jessie88 schreef:
Goed idee! Er zijn altijd wel paarden die het nodig hebben om verschillende redenen. Maar ik ben ook wel erg benieuwd hoe ik me zo'n paardenzwembad zou moeten voorstellen? Moet ik dan denken aan een soort meertje of is het echt een zwembad?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat foto's die ik zo van het net heb geplukt...

Helaas geven geen van allen het beeld hoe het zwembad er in zijn geheel uit ziet...maar het is dus een echt zwembad en geen meertje.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:44

In America hep je het Garden State Park renbaan complex, daar heb je ook zwembaden voor de paarden. Is echt een geweldig gezicht

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:51

Lijkt me een prima aanwinst.
De fysio's zullen in de wolken zijn!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 12:38

Ja, dat denk ik ook BV. Heb er al enkele gesproken, overigens ook dierenartsen zijn zeer enthousiast. Ik denk dat ook veel paarden in de waterwolken kunnen zijn omdat het revaidatie proces misschien in veel gevallen bespoedigd kan worden. Wij gaan ervoor!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:58

Wat me alleen wel opvalt Aqua8horse: op bijna alle foto's zie je twee personen het paard leiden. Als jij een 8 wilt maken ga je geloof ik problemen krijgen met de lijnen? Helemaal als je er bruggen voor moet bouwen. Ik denk namelijk niet dat de medewerkers iedere keer die sprong mogen maken zonder dat er een veilige manier is om aan de andere kant te komen....

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:11

Sugarmiss schreef:
Hoe breed had je het bad (zwembaan) gedacht, want degene die het paard aan de lijn vasthoudt zal dus wel goed moeten kunnen springen Lachen

Dat had ik dus ook al eerder aangegeven, waarop Aqua8horse antwoordde dat de paarden uit zichzelf de 8 zouden zwemmen (ivm stroming van het water), iets wat ik dus niet geloof.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Paardenzwembaan in de de vorm van een 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:25

Aqua8horse schreef:
Op dit moment zijn we alle mogelijkheden aan het onderzoeken voor het realiseren van het eerste zwembad voor paarden en honden in Nedeland.
Het wordt een bijzonder bad want wij hebben een zwembaan in de vorm van een 8 uitgedacht omdat dan het paard aan beide kanten gelijk belast wordt. De paarden zitten in tegenstelling tot een zwembad in Engeland niet vast. Door een waterpomp die het niveau regelen kan, kunnen paarden en pony's zowel lopen als zwemmen. Voor zeer ernstige gevallen is er een hangmat.

Het is een kostbaar geheel maar er blijkt veel behoefte aan.

Wat vinden jullie ervan, waarom en zou je er gebruik van willen maken?

(Graag jullie mening. De prijs van het zwemmen is even niet van belang)



Een vriendin van me wil dit gaan realiseren, in midden Nederland.
Zij gaat binnenkort (over een maand) naar Engeland om daar in de praktijk te kijken hoe dit werkt en om ervaring op te doen.

Ik zou er graag gebruik van willen maken (het is dan per slot van rekening om de hoek), de prijs zal wel flink zijn, gok ik zo.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:29

Aqua8horse schreef:
Ons bedrijf is vernoemd naar de naam van de zwembaan. Omdat nog niemand op het idee gekomen is(dat geldt wereldwijd), hebben wij er octrooi opgekregen.


Imker: je vriendin krijgt dus een probleem Lachen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:35

Dat zal dan gaan om de 8-vorm van de zwembaden, er bestaan immers al heel lang "gewone" ronde banen

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:37

Ik begreep dat Imker daar juist aan refereerde Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:07

Jantien schreef:
Dat zal dan gaan om de 8-vorm van de zwembaden, er bestaan immers al heel lang "gewone" ronde banen


Klopt, de 8 vorm is compleet nieuw, gewone ronde of ovale baden bestaan al langer. Maar zowiezo nog niet in Nederland

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:47

Sugarmiss"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Ons bedrijf is vernoemd naar de naam van de zwembaan. Omdat nog niemand op het idee gekomen is(dat geldt wereldwijd), hebben wij er octrooi opgekregen.


Imker: je vriendin krijgt dus een probleem Lachen
[/quote]

Hoeft niet direct . Ik weet bij god niet waar Creil ligt, dus dat kan ik niet zeggen.

En of ze een bepaalde vorm wil gaan maken, weet ik ook niet, ik zal het haar eens vragen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:20

Het water kan niet stromen in een 8-vorm? Dat is onmogelijk omdat de stroming zichzelf kruist.

Het idee ansich vind ik goed, alleen denk ik niet dat het voor de doorsnee paardenhouder betaalbaar is.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:39

Waarschijnlijk zal het als het eenmaal zover is wel opgenomen kunnen worden in bepaalde verzekeringspakketten.

(en mocht dat bad er net liggen, dan zijn er natuurlijk wat paarden nodig om te 'proefzwemmen' Haha!. Bij deze bied ik Kevin aan Tong uitsteken).

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 16:46

Cassidy schreef:
Wat me alleen wel opvalt Aqua8horse: op bijna alle foto's zie je twee personen het paard leiden. Als jij een 8 wilt maken ga je geloof ik problemen krijgen met de lijnen? Helemaal als je er bruggen voor moet bouwen. Ik denk namelijk niet dat de medewerkers iedere keer die sprong mogen maken zonder dat er een veilige manier is om aan de andere kant te komen....


De paarden zitten niet aan lijnen, dus dat probleem heb je niet.