Als ik een buitenrit maak galopeer ik het laatste stuk zandpad. Vervolgens ga ik op de hoek weer stappen en stap ik ongeveer 10 minuten terug naar stal.
Van de week kwam ik aan op stal en toen stond ie nog helemaal te pompen qua ademhaling

Ik heb echt niet zó gejakkerd dus ik vond dat erg vreemd. Vooral omdat ik altijd zo gereden heb en ik niet ht idee had dat hij dit voorheen ook deed. Heb hem dus afgespoten en nog een paar rondjes aan de hand gestapt toen was het okee. Ik dacht dat het misschien kwam door de warmte?
Gisteren hetzelfde na een uurtje dressuren. Pompen dat ie deed! En ik had best goed uitgestapt?

Afgelopen winter heeft ie een periode gehad dat ie vóór het rijden al zo pompte dat ik gewoon niet verder durfde rijden. Hij had toen bloedwormen en daar is ie voor behandeld, maar de ademhaling kon de VA niet verklaren. Hij heeft naar zn hart geluisterd en daar was niks mis mee volgens hem.
Wie weet wat dit kan zijn en hoe ik het behandel? Straks begint het jachtseizoen weer en ik wil graag dat hij daar gezond doorheen komt...