BCG injecties - welke klinieken en prijs?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

BCG injecties - welke klinieken en prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:36

Zoals mijn titel al zegt:
In welke klinieken worden BCG injecties gegeven (ter behandeling van sarcoiden) en wat is de prijs?

Uiteraard ga ik zelf ook nog even een rondje bellen. ;)

Cryssie

Re: BCG injecties - welke klinieken en prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:39

Faculteit Utrecht doen het. Prijs weet ik niet meer.

Wij hadden het ook gedaan voor ons paard, zij had nl. ook sarcoides.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:42

Ja, inderdaad, van Utrecht weet ik het. Dat kreeg ik ook als optie van mijn DA te horen, ook omdat dat een stuk goedkoper schijnt te zijn dan op een kliniek met minder te behandelen patienten. Vandaar ook mijn interesse in de prijs. ;) Mocht je die nog kunnen vinden... ik hoor t graag! Mag uiteraard ook per pb! :)

Waar zat het sarcoid en is de behandeling met BCG goed aangeslagen?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:48

Ik durf het echt niet meer te zeggen wat de prijs was,toen wij daar naar toe gingen was het 2003, dus die prijzen zullen ook anders zijn.
Maar ik moet zeggen, de behandelingen (waren er drie) waren goed aangeslagen. Jewel had toen een aantal op haar borst, lies en waar de singel zat. Ze waren ook heel netjes weggegaan.
Wat ook heel netjes was van Utrecht, was dat de tweede en derde keer de rijdende kliniek thuis kwamen, wij hoefden niet met haar op pad (Jewel had een enorme angst voor trailers).

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:51

Tegenwoordig hebben DA-praktijken (ik weet van Wellensiek in Nijkerk) dat ze sarcoides verwijderen met Liverpoolcreme. Wel erg prijzig en de DA moet het zelf doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:52

Oh dat is heel prettig om te horen! :j Hoe ver zat je destijds van Utrecht af? Niet dat t voor mij aan de orde zou zijn hoor, maar gewoon uit interesse!

Ik weet alle mogelijkheden die er zijn. ;) Helaas is niet alles in dit geval een optie...zo ook de Liverpoolcreme, helaas kan dat niet.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:56

De afstand was Soest - Utrecht. Dus niet echt noemenswaardig ver. Pakweg ca. 25 km.

Maar ik was erg tevreden over de behandelingen daar in Utrecht en zou het, mocht het (hopelijk niet) weer voorkomen bij Jewel's dochter dan ga ik weer naar Utrecht.
Ik heb geprobeerd de rekening te vinden, helaas waarschijnlijk weggegooid, maar echt extreem duur was het zeker niet.
Waar heeft jouw paard de sarcoides?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:03

Okee, dank je! Bij mijn paard zit het vlakbij de ooghoek, daardoor zijn veel behandelingen uitgesloten, bijv. ook de Liverpoolcreme, die wil je niet zo dicht bij t oog gebruiken.
Ik heb eigenlijk 3 opties mocht het sarcoid nu niet rustig blijven en gaan groeien:
Chirurgie met laser > kan alleen in Utrecht
Beste zou zijn bestraling > is niet mogelijk in NL
De BCG injecties...

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:05

Waarom bel je Utrecht niet even voor een prijsindicatie?
Wel erg lastig hoor, daar bij het oog.
Ben erg benieuwd, wat je besluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:19

Heb Utrecht al gebeld...is nie leuk nie...600 euro voor 4x.

Sowieso kijken we het voorlopig even aan, het is namelijk al behandeld, niet weg, maar wel rustig nu. Als t zo blijft, is het natuurlijk prima! Daar duim ik voor! ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:35

Jeetje, is het zo duur geworden?
Kan me voorstellen dat je een heleboel keer moet slikken. Zou je met Utrecht niet een betalingsregeling kunnen treffen? Heb ik toen ook gedaan voor een behoorlijke operatie. (het verwijderen van een teratoomtumor)
Maar ik zal zeker voor je duimen, dat het zo blijft.
Hou me op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:43

Eerlijk gezegd kan ik me haast niet voorstellen dat dit bedrag klopt. Ik ga dus op mijn vrije dag nog een keer bellen, dan heb ik wat meer tijd. Ik vermoed dat hier allerhande onderzoeken bij in zitten en dat is niet meer nodig... En dit is dan ook op de dag dat ze speciaal meer paarden laten komen zodat kosten gedeeld worden... :? Mocht het wel zó duur zijn, dan heb ik zo'n vermoeden dat ik t zelfs op de kliniek waar ik kom nog goedkoper kan. ;)

Maar ik ga er gewoon vanuit dat t nu goed en rustig is en blijft! ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:40

Kan kloppen, want bij Jewel deden ze eerst onderzoeken voordat ze de spuit gebruikten.

In ieder geval, heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:58

Thanks! Het schijnt wel echt een duur goedje te zijn, veel duurder dan cisplatine. Nou ja...gewoon duimen dat t nu okee is! ;)

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:40

Ik blaas weer even leven in dit topic. Mijn paard had 3 sarcoiden waarvan ik 2 zelf weg heb gekregen door supplementen en locale zalf. Maar nu heeft er een zo gemeen en vies op zijn borst dat ik echt twijfel om bcg injecties te nemen ondanks het prijskaartje.... Utrecht is wel ver weg voor ons helaas. Heeft iemand het recent gedaan en weet ongeveer de prijs en de resultaten ook voor grote sarcoiden? Ik ga ook in gesprek met de dierenarts maar wil ook graag realistische verhalen van anderen horen.