Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Equi_libre schreef:Heb je het al in het alternatieve circuit geprobeerd? Ik ken een paard met gelijksoortige problemen en die is door middel van homeopathie en acupunctuur enorm opgeknapt.
Equi_libre schreef:Den Hoek is een goed adres, hoewel er vast mensen zijn die dat niet met me eens zijn. Zij kunnen je ook zeggen wat de oorzaak is overigens.
Is je paard echt veel te zwaar, of misschien een licht overgewicht? En raakt ie dat makkelijk of moeilijk weer kwijt?
MissPK schreef:Mijn paard is enorm geholpen met zo'n masker/slang waarmee je medicijnen in de luchtwegen kan vernevelen!Ook hij had na kuren van pred enz nog steeds last van zijn longen/ astmatische bronchitus, en na deze behandeling is het helemaal over gegaan!
Op de paardenkliniek in Wolvega kun je zo'n vernevelapparaat huren, het kost wat en ook veel tijd, 2x per dag moesten wij het gebruiken voor geloof 14 dagen maar het heeft echt super geholpen plus dat je paard de medicijnen meteen daar krijgt waar ze moeten werken en minder of geen bijverschijnselen krijgt.
Als ik jou was ging ik dus naar Wolvega en gewoon aangeven van te voren dat je voor longproblemen komt, is ook niet echt ver weg voor jeSucces!
Leonieke schreef:Equi_libre schreef:Den Hoek is een goed adres, hoewel er vast mensen zijn die dat niet met me eens zijn. Zij kunnen je ook zeggen wat de oorzaak is overigens.
Is je paard echt veel te zwaar, of misschien een licht overgewicht? En raakt ie dat makkelijk of moeilijk weer kwijt?
Wij hebben enorm goede ervaringen met Den Hoek, dus als het gewone circuit niets meer kan betekenen gaan we daar heen. Ik vind het zelf altijd wel belangrijk om de reguliere geneeskunde af te wachten.
Hij was begin 2011 stevig en wel wat spekkig. Hij krijgt nu dieetvoer en is alleen nog wat rond maar niet echt vet meer. Hij moet niet dikker maar is nu opzich (helemaal gezien het ras en dat hij geen beweging krijgt) behoorlijk mooi op conditie.
Equi_libre schreef:Leonieke schreef:Wij hebben enorm goede ervaringen met Den Hoek, dus als het gewone circuit niets meer kan betekenen gaan we daar heen. Ik vind het zelf altijd wel belangrijk om de reguliere geneeskunde af te wachten.
Hij was begin 2011 stevig en wel wat spekkig. Hij krijgt nu dieetvoer en is alleen nog wat rond maar niet echt vet meer. Hij moet niet dikker maar is nu opzich (helemaal gezien het ras en dat hij geen beweging krijgt) behoorlijk mooi op conditie.
Ok, da's al mooi. De spijsvertering heeft nl. ook invloed. Bij het paard van een vriendin hing dit soort klachten samen met de Insuline Resistentie en dat laaste hing in haar geval weer samen met de hormoonhuishouding... Het domino effect zeg maar. Maar dat is pas naar boven gekomen via een holistisch dierenarts. De reguliere arts probeerde zonder succes de symptomen te bestrijden.
JessicaChico schreef:Ik lees ook even mee. Mijn pony heeft 2 maanden geleden zware bronchitis gehad. 2 keer naar de kliniek geweest voor een scopie en een spoelsel, en tientallen keren een visite gehad. Ze heeft anderhalve maand op Prednison gestaan, waarvan de eerste weken samen met Ventipulmin en Sputolysin. Nu ruim een week gestopt met de Prednison en je hoorde der nog amper. Ben verder gegaan met Easybreating ( kruiden siroop) van de paardendrogist. Maar vanaf vandaag, weer hoesten. Ik zit er ff doorheen. Ga zo weer bij der kijken.
Ben van plan een second opinion te doen, en/of naar een homeopaat.
crow schreef:Mijn paard heeft ook 2 lange kuren prednison gehad, aanvankelijk met ventipulmin en mucosin. Zat ook volledig vol slijm. Is er helemaal bovenop gekomen, heeft een maand of 3 geduurd maar geen restschade en daarna weer volop aktief in de sport, nu 2 1/2 jaar geleden en nooit meer problemen gehad. Wel veel buiten, op vlas en nat hooi of kuil preventief.
Bij ben Visdonk geweest in Roosendaal.
Equi_libre schreef:Ik weet uit een ander topic dat je healthy herbs voert. Heb jij hun ademvrij mix al eens geprobeerd ter ondersteuning? Ik ben nl. benieuwd naar de resultaten. Ik heb het zelf nooit gebruikt en ken ook geen anderen die het gebruikt hebben. Vandaar. De drainmix werkt voor mijn paard fantastisch, maar goed dat is dan 1 van de mixen.
crow schreef:Mijn paard heeft ook 2 lange kuren prednison gehad, aanvankelijk met ventipulmin en mucosin. Zat ook volledig vol slijm. Is er helemaal bovenop gekomen, heeft een maand of 3 geduurd maar geen restschade en daarna weer volop aktief in de sport, nu 2 1/2 jaar geleden en nooit meer problemen gehad. Wel veel buiten, op vlas en nat hooi of kuil preventief.
Bij ben Visdonk geweest in Roosendaal.
MissPK schreef:Mijn paard is er ook weer helemaal bovenop gekomen hoor! Het blijft opletten met stof want hij kucht snel van dingen maar tot nu toe heeft hij geen ontstekingen meer gehad ofzo en is gelukkig ook nooit meer benauwd geweest![]()
Laat je nog even weten als je geweest bent, ben wel benieuwd
Supplementen om te ondersteunen zijn oke maar beter eerst zeker weten wat er aan de hand is dmv een spoeling dan kun je gericht behandelen maar goed dat is mijn mening