paard van 23, oud?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:03

gijsenkim schreef:
Dat begrijp ik dus niet he, je kan een paard krijgen voor 300 euro (met de nadruk op krijgen) en dan laat je hem keuren (?) het heeft iets aan het hart (waar ie misschien wel voor afgekeurd is in de sport) en dan moet je hem niet.................. ben ik nou de enige die hier iets raars aan vind?


Ik zou het persoonlijk ook niet fijn vinden als ik een paard zou kopen met de kans dat hij dood onder me in elkaar zou storten, ongeacht de leeftijd.
Een beenblessure waar aangepast mee gewerkt moet worden of dampigheid/chronische bronchitis zou ik persoonlijk minder bezwaarlijk vinden dan een hartprobleem.
Het zal je maar gebeuren op een buitenrit, of midden onder de galop. Een paard kan raar vallen, en als je erop zit zijn de gevolgen voor jouw ook niet mis.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:09

Ben ik met je eens, maar een paard met toebehoren voor 300 euro is natuurlijk gewoon een krijgertje.

een gegeven paard in de bek kijken of zoiets.....

natuurlijk loop je met een oud paard meer risico en als je dat niet wil moet je een jong paard kopen. Hoogst waarschijnlijk betaal je dan wel wat meer........ toch

:D en ja ik verveel me echt op mijn werk

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:15

Als het paardje gezond is, DOEN!!
Ik rijd zelf op een paard van 23 jaar, hij is echt super gezond en super fit.
Hij loopt op zijn gemakje een puzzelrit van 35 kilometer mee.
23 jaar is best oud maar als het beestje gezond is kan hij nog best een tijdje mee.
Zeker als je er recreatief mee gaat rijden.
En die prijs... koop jij maar eens al die spullen voor 300 euro, en dan heb ik het alleen over de spullen
Als ze het doet succes ermee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:23

newie ze doet het dus NIET want het paard had een hartafwijking.

En een gegeven paard niet in de bek kijken Gijsenkim, dat was vroeger zo.

Ik denk dat je tegenwoordig toch wel wat kritischer mag zijn.

Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:50

Het ligt helemaal aan het paard!
Yunyah is 24 en nog de drukste van allemaal hier! En toen ik 7 was reed ik op een pony die toen al 35 was en die liep nog met gemak 2 lessen per dag, hartstikke fit!
Als het paard verder geen medische klachten heeft zou ik het gewoon doen hoor! En conditie is altijd (langzaam) op te bouwen.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:25

en toch....Dizzy hier op bokt heeft haar paard dat een niet goed sluitende hartklep had (wisten ze toen ze 12 was) pas met 30 jaar verloren (maar dat had niets met het hart te maken). Ik zou denken dat je meer risico loopt met een jong paard dat iets aan het hart mankeert, dan een paad dat "al" 23 is. Dizzy heeft trouwens (correct me if i'm wrong) op 24 jarige leeftijd nog met wedstrijden gestart (toen kreeg ze het paard pas van haar broer die naar Canada verhuisde)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:02

ik heb n paard voor 50 gulden van de slacht gered toen hij 27 was, hij is nu 31 en nog vrij gezond. alleen hij moet speciaal voer vanwege zijn tanden en dat is vrij duur maar je ieder paard heeft wel wat

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:03

wat jammer dat de koop niet door gegaan is maar wacht rustig af er komt er nog wel 1 die je hart steelt