Mijn paard is de laaste tijd erg moe met rijden dan. In de wei niet. Mijn paard doet net als of hij al de heele dag al gelopen heeft Wie weet wat dit kan zijn ?
Tijd voor de dierenarts. Even bloed laten trekken.
Wij kunnen niet door de computer jouw paard zien, laat staan dat we in 4 regeltje tekst kunnen weten wat er is. En dan nog, de symptomen die je beschrijft zijn nogal algemeen. Dus: Dierenarts even laten komen. Die kan je veel beter helpen.
ikkebenhier
Geplaatst: 17-08-11 21:54
Je kan zo een vitaminespuit geven... Denk dat het energy boost noemt, van cavalor ofzo... Mss eens een bloedtest laten doen, misschien dat hij een tekort van iets heeft...
MaNdiii
Geplaatst: 17-08-11 21:56
Zou een tekort van iets kunnen zijn. Weet niet hoe lang het al is maar anders even een bloedonderzoek. Krijgt hij naast het gras nog ander voer? Staat hij 24/7 in de wei ? Ze hebben met dat slechte weer wel wat extra verbruikt dan normaal.
dieke94
Geplaatst: 17-08-11 22:00
Mijn pony deed hetzelfde vandaag.
Meer verbruikt tijdeens slecht weer? momennteel zoo rind als een tonnetje
Ik kijk het nog even aan...
dior_bokt
Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-11 22:04
ZE krijgen genoeg te eten daar ligt het niet aan. ze staan bij mij thuis dus het voerschema bepaal ik gelukkig Ik haal morgen even een vitaminen spuit
Die van mij is ook een hele tijd erg sloom geweest , is nu weer beter. Had ijzer te kort ondanks gevarieerd en genoeg eten. Dus een tijdje twee keer in de week een ijzerdrankje gegeven en nu nog soms en toen merkte ik echt wel verschil.
dior_bokt
Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-11 22:20
MaNdiii bedankt voor de tip. Over het ijzer bij voeren.
Ik zou bij deze klachten niet zelf gaan dokteren. Laat gewoon de dierenarts even bloed trekken en je weet wat er aan de hand is en wat je eraan kan doen, in plaats van er allerlei huis tuin en keukenmiddeltjes in te stoppen. Vaak is het roepen van de dierenarts op termijn ook nog goedkoper! Al die supplementen, vitaminespuiten en andere dingen die worden aangeraden zijn ook niet gratis en geven geen enkele garantie dat het werkt bij jouw paard.
Een vitamine spuit heeft vaak heel weinig zin plassen het meeste toch weer uit zonde van je geld. Je kan beter bloed laten trekken zoals andere mensen al zeggen.