Mijn welsh cob pony heeft morgen 7 weken geleden een peesblessure opgelopen door een trap. Er is een echo gemaakt door de kliniek en het resulaat was dat het checkaanhechtingsligament die verbonden is met de diepe buigpees en de kogel geblesseerd is. Pony gaat een jaar op rust, met een stapschema waar elke week 5 minuten bij mogen en na een paar maanden moet ik de draf invoeren, op dezelfde manier, alleen dan op zachte ondergrond. Tevens een jaar lang elke dag koelen met water voor 10 minuten. Nu vraag ik me af hoe lang het nog duurt voor de zwelling, de "bobbel" en het vocht weg ebt bij de pees? Ik heb geen ervaring met peesblessures door een trauma van buitenaf en vroeg me af hoe lang het bij anderen geduurt heeft voordat het weg gaat? Paard loopt prima in stap inmiddels.
Dit is de pees momenteel van de binnenkant, de buitenkant is weer wat dikker:

Tevens schommelt het ook heel erg. Na koelen en stappen is hij altijd geslonken, als ik m ophaal is t altijd weer anders, de ene keer wat geslonken, de andere keer weer dikkig en de andere keer weer een soort extra bobbel boven de 2 plekken. Is dit normaal?

Alvast bedankt voor de reacties