Klinische keuring & verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Klinische keuring & verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:11

Ik ga een shetlander halen, hoe duur is het om die te laten keuren? Is het ook slim die te verzekeren of is dat niet nodig?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:54

klein beetje meer geduld kan geen kwaad.

Ik heb de shets die ik gekocht heb altijd klinisch laten keuren en niet verzekerd, maar of je wil verzekeren kan jij alleen bepalen. Ik heb voor mezelf bij bepaalde behandelingen een grens getrokken maar dat moet ieder voor zich weten.

Batlow

Re: Klinische keuring & verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 18:12

Oké ik ben er namelijk niet mee bekend! Wil alles graag weten over hoe andere mensen het doen!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:38

Lijkt mij niet dat een shetlander een dusdanige waarde heeft om te laten verzekeren. Een klinische keuring kan nooit kwaad. Maar verzekeren lijkt mij niet lucratief, gezien de geringe waarde van een shet. Tenzij het een supertopper goedgekeurde minidekhengst is ofzo.....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 18:43

nadita schreef:
Lijkt mij niet dat een shetlander een dusdanige waarde heeft om te laten verzekeren. Een klinische keuring kan nooit kwaad. Maar verzekeren lijkt mij niet lucratief, gezien de geringe waarde van een shet. Tenzij het een supertopper goedgekeurde minidekhengst is ofzo.....

Haha nee het wordt gewoon een volwassen merrie!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:09

Dan is het een beetje de vraag wat het gebruiksdoel van de shet is. Wil je ermee rijden of mennen?
Of gewoon als weidedecoratie. Als het als gezelschapspony wordt gehouden, zou ik ook niet klinisch keuren. Zonde van het geld.

Batlow

Re: Klinische keuring & verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 19:46

Vrijheidsdressuur, wandelen etc en misschien later gaan mennen